در راستای غرب‌گرایی ولیعهد سعودی صورت می‌گیرد؛

ولخرجی‌های بن سلمان علی‌رغم بحران مالی عربستان

با وجود بحران مالی به دلیل شیوع ویروس کرونا، ولیعهد عربستان اعلام کرد روند اجرای پروژه گردشگری این کشور با نام «دروازه درعیه» ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، عربستان سعودی علی‌رغم بحران مالی این کشور، به پروژه گردشگری و فرهنگی خود با نام «دروازه درعیه» که بودجه‌ای ۲۰ میلیارد دلاری برای آن در نظر گرفته شده است، ادامه خواهد داد.

پروژه «دروازه درعیه» محل سکونت خانواده سلطنتی عربستان را به یک مقصد گردشگری، فرهنگی و تفریحی تبدیل می‌کند که در آن ۲۰ هتل، ۱۲ موزه و یک زمین گلف احداث خواهد شد. این پروژه اهمیت بالایی برای «ملک سلمان» و فرزندش «محمد بن سلمان» دارد.

هزینه ساخت این پروژه را حکومت عربستان و سرمایه‌گذاران خارجی پرداخت می‌کنند. عربستان با پیش‌برد این روند نشان می‌دهد بر درآمدزایی از طریق جذب گردشگر پس از پایان بحران جهانی کرونا فکر می‌کند.


          بیشتر بخوانید:


مقامات سعودی منابع مالی هنگفتی را برای انجام این پروژه بزرگ گردشگری در ریاض با نام «دروازه درعیه» اختصاص داده‌اند. همچنین محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفته است روند اجرای این پروژه کند نخواهد شد و با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

در حال حاضر چندین بخش از این پروژه در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود اولین مرحله آن تا پایان ۲۰۲۳ تکمیل شود.

«جری اینزریلو» رئیس بخش توسعه این پروژه، این هفته در مصاحبه‌ای گفت: «ما از تاثیر اقتصادی شیوع جهانی ویروس کرونا در یک دوره ۱۲، ۲۴ یا ۳۶ ماهه آگاه نیستیم، ولی به گفته بن سلمان این بحران بر برنامه‌های ریاض تاثیری نخواهد داشت.»

عربستان به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت جهان با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تاثیر اختلالات بازار انرژی بر عملکرد دولتش با کسری بودجه مواجه شده است. پیش‌بینی می‌شود این میزان تا ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری میلادی افزایش پیدا کند.

مقامات عربستان طرح‌های وام گیری خود را دو برابر کرده و اقدامات سختگیرانه‌ای در پیش گرفته‌اند. از جمله این اقدامات می‌توان به افزایش مالیات بر ارزش افزوده از ۵ تا ۱۵ درصد اشاره کرد. 

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که دولت عربستان سرمایه‌گذاری‌های هنگفت بسیاری برای دیگر بخش‌های طرح موسوم به «عربستان ۲۰۳۰» بن سلمان نیز در نظر گرفته است. به طور مثال، مقامات عربستان اخیراً ۴ میلیارد دلار برای توسعه گردشگری در این کشور هزینه کردند و چندین پروژه بزرگ دیگر نیز در دست دارند؛ یکی از این پروژه‌ها ساخت مرکزی تفریحی با نام «قدیه» در نزدیکی ریاض است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
با اب تاب خبر گذاشتی ولخرجی
کل ولخرجی این اقا به اندازه اختلاص یک مدیر ایرانی می شود
آخرین اخبار