بازگشایی سفارت روسیه در لیبی

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان مستقر در شرق لیبی اعلام کرد مسکو سفارتخانه خود را در لیبی بازگشایی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشنال، روسیه گفته است که سفارتخانه خود را در لیبی بازگشایی خواهد کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیروز جمعه در دیدار با «آکیلا صالح» رئیس مجلس نمایندگان مستقر در شرق لیبی، در مسکو این موضوع را تأیید کرد.

وضعیت امنیتی لیبی به صورتی است که ابتدا نمایندگی روسیه در این کشور در تونس مستقر خواهد شد.

لاوروف گفت: ما تصمیم گرفتیم که سفارت روسیه در لیبی را بازگشایی کنیم. نمایندگی ما ابتدا در تونس مستقر خواهد شد، اما تاکید می‌کنم اقداماتی که در آن انجام می‌شود متعلق به لیبی است.

لاوروف گفت: روسیه معتقد است که درگیری‌های لیبی هیچ راه حل نظامی ندارد و فقط خود مردم لیبی می‌توانند اختلافات خود را از طریق سیاسی حل کنند.

در حالی که ترکیه، قطر و ایتالیا از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند، برخی دیگر از کشور‌های عربی مانند عربستان، مصر و امارات هم توجه خود را متمرکز ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده بازنشسته لیبیایی کرده‌اند. به گفته فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی، سه کشور عربستان، مصر و امارات علی‌رغم حمایت مالی از حفتر گروه‌های تکفیری و شبه‌نظامیان جنگجو را به خاک لیبی می‌فرستند.

از سوی دیگر هم ترکیه، با ارسال تجهیزات نظامی به لیبی از دولت وفاق ملی در این کشور حمایت می‌کند. آنکارا حتی اعلام کرده که قصد دارد یک پایگاه نظامی در خاک لیبی ایجاد کرده و نظامیان خود را در آن‌جا مستقر کند.

در پی سرنگونی حکومت معمر قذافی، جنگ قدرت بی‌پایانی در لیبی شکل گرفته و دو قدرت موازی در شرق و غرب لیبی در تلاش برای حذف یکدیگر از صحنه سیاسی لیبی گام بر می‌دارند.

سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر در لیبی خواسته تا به آتش درگیری‌های نظامی در این کشور دامن نزنند و به تحریم‌های تسلیحاتی علیه این کشور احترام بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار