سردیس شهید سلیمانی رونمایی شد

سردیس شهید سردار سلیمانی امروز با حضور وزیر ارشاد رونمایی و در محوطه بیرونی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نصب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق ویدئو کنفرانس  با مسئولان استان‌های خوزستان و کرمان برای آیین رونمایی از پوستر جشنواره‌های بین‌المللی ذوالفقار و ملی تئاتر سردار آسمانی و پرده‌برداری از سردیس سپهبد شهید قاسم سلیمانی ارتباط برقرار کرد.

در ابتدای این مراسم، تلاوت قرآن کریم از کنار مزار شهید سلیمانی در کرمان پخش شد و مجری پس از آن اظهار کرد: نشان ذوالفقار بالاترین نشان نظامی است که رهبر انقلاب به شهید سلیمانی تقدیم کردند و عنوان جشنواره‌ای ادبی هنری با موضوع شهید سلیمانی با گستره بین‌المللی در قالب پوستر، پویانمایی و شعر در استان خوزستان شد.

در ادامه، ارتباط مستقیم با استان خوزستان برقرار و پوستر جشنواره بین المللی فرهنگی ذوالفقار و ملی تئاتر سردار آسمانی  رونمایی و فراخوان آن منتشر شد.

سردیس شهید سلیمانی رونمایی شد

روحیه حاج قاسم مانند امام راحل بود

حجت‌الاسلام موسوی فرد امام جمعه اهواز در این ارتباط ویدئویی گفت: سردار بزرگوار ما در همه قلب‌ها به گونه‌ای راه‌یافت که تا قرن‌ها خاطره‌اش در یاد‌ها باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: روحیه حاج قاسم همچون امام راحل بود و ویژگی ممتاز ایشان بود که هر جا می‌توانست نیاز نیازمندی را برطرف کند، آنجا حضور می‌یافت.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان هم در سخنانی گفت: استان خوزستان هم در هشت سال دفاع مقدس شاهد فداکاری‌های حاج قاسم سلیمانی بود و هم در سیل خوزستان شاهد مدیریت و کنترل سیل توسط ایشان و یارانشان همچون ابومهدی المهندس بودیم.

وی با اشاره به جشنواره ذوالفقار گفت: این جشنواره موجب پیوند هنری با یادبود شهید سلیمانی است و انتظار می‌رود از دل این جشنواره شاهد رویش‌های جدیدی باشیم.

استاندار خوزستان :آماده ایم دین خود را به مالک اشتر انقلاب اسلامی ادا کنیم

استاندار خوزستان اعلام کرد: آمادگی این را داریم که دبیرخانه دائمی این جشنواره را تشکیل دهیم و ذره‌ای از دِین خود را به مالک اشتر انقلاب اسلامی ادا کنیم.

سردیس شهید سلیمانی رونمایی شد

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم در سخنانی گفت: به نیابت از هنرمندان خوزستان اعلام آمادگی می‌کنیم که میزبان شایسته‌ای برای هنرمندان رشته‌های مختلف با نام و یاد شهید سلیمانی باشیم.

بعد از سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان موسیقی بدون کلام اجرا شد.

در ادامه نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در سخنانی اظهار کرد: این جشنواره فرصت و راهی برای ترویج راه و مکتب سردار سلیمانی است.مکتب او ۴۰ سال ایستادن در خط ایثار و شهادت، دلسوزی و مهربانی نسبت به مردم، ۴۰ سال ایستادن در راه و خطی که در آن ادب و معرفت حرف اول را می زند، چهل سال ایستادن در خطی که به تصویر کشاندن تواضع و راستی و دفاع از ارزش های اسلامی و دامنه مقاومت را گسترش داده اند از این رو امیدوارم زبان هنر از این رخداد بزرگ کمال استفاده کرده و بتوانیم مکتب سردار آسمانی را با تمام ابعاد آن گسترش بدهیم.

در ادامه پوستر و فراخوان دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی با حضور مسئولان ارشاد و استانی استان کرمان و همچنین رضا ایرانمنش سر مزار این سردار رونمایی شد.

این جشنواره در سه بخش صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه نویسی از تاریخ ۱ تا ۶ دی ماه برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:سردار سلیمانی ملجا و پناهگاه مردم بود

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم  اظهار کرد: وقتی حضرت امام رحلت کردند، یکی از نشریات روشنفکری آن زمان که خیلی هم ارتباط فکری با انقلاب نداشت در تیتر خود نوشت «باشکوه آمد و باشکوه رفت». امروز می توان از این تیتر این اقتباس را کرد که شهید سلیمانی باشکوه زیست، باشکوه رفت و باشکوه خواهند ماند.

وی افزود: اینگونه زندگی کردن رفتن و ماندن باشکوه سرّ و سیرتی دارد. خداوند یک معیت عام دارد که برای تمام هستی است و یک معیت خاص که مختص خِصیصین است.

صالحی گفت: ویژگی اول مختص کسانی است که تقوا دارند، تقوا نه به معنای پرهیز بلکه معنای ویژه دارد که به فرموده مقام معظم رهبری ملاقات و مراقبت در حال عمل است. یعنی در عین حرکت صیانت می کند. ویژگی دوم احسان است، احسان نه تنها کار خوب انجام دادن بلکه کار خوب را خوب انجام دادن است. وقتی انسانی متقی و محسن شد معیت الهی او را فرامی گیرد که دامنه وسیعی دارد و هدایت، آرامش، شجاعت و خیلی آثار دیگری دارد که یکی از آنها عزت و شکوه است. ترکیب این دو زندگی و مرگ را باشکوه و فرد را جاودانه باشکوه می کند البته دامنه تقوای سردار را خیلی بیشتر از این می شود تشریح کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در ۴۰ سال چه کسی از شهید داعیه ای را برای منیت دیده است؟ با تمام تلاش ها منیتی نداشتند.در میدان جنگ گاهی افراد حدود الهی را فراموش می کنند، اینکه در سخت ترین عرصه های کارزار، انسان حدود اخلاقی و شرعی را کنار نگذارد کار هر کسی نیست. اینکه انسان مهار نفس و حدود را رعایت کند کار راحتی نیست.ایشان ۴۰ سال در خط مقاومت بود، اینکه در خط جهاد مداوم حضور داشتند کار راحتی نیست.

سردیس شهید سلیمانی رونمایی شد

وی افزود: سردار سلیمانی ملجا و پناهگاه مردم بود، مردمی بود و مردمی زیست برای همین مردم نسبت به او حس تعلق دارند. زیرا گمان می کنند که از خودشان بود.

صالحی تاکید کرد: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است. سردار با دفاع مقدس جان گرفت و امسال اولین سالگرد دفاع مقدس بدون سردار سلیمانی است. بابت این جشنواره هم تمام شهرهای ایران درگیر هستند اما دو استان خوزستان و کرمان دو بال اجرایی خواهند بود.

در پایان مراسم از سردیس شهید سردار سلیمانی ساخته صبرعلی لوایی رونمایی و در محوطه بیرونی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نصب شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
زیاد شبیه سردار نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سردار الگو ی یک خدمتگزار واقعی نظام بود تو را به خدا مسئولین هم در عمل مثل ایشان باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
من ارادت کامل به سردار رشید شهید دارم ولی سردار شدن مایه خودنمایی یه عده . بیائید تفکراتمونو مثل سردار بکنیم . دست از این شو آف ها برداریم
آخرین اخبار