۴۰۰ زندانی طالبان امروز آزاد می‌شوند

سخنگوی ریاست‌ جمهوری افغانستان اعلام کرد که دولت این کشور برای آغاز مذاکرات مستقیم صلح با طالبان، امروز ۴۰۰ زندانی این گروه را آزاد می‌کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست‌ جمهوری افغانستان اعلام کرد که دولت این کشور برای آغاز مذاکرات مستقیم صلح با طالبان، امروز ۴۰۰ زندانی این گروه را آزاد می‌کند.

به‌ گفته صدیقی، امروز (یکشنبه ۱۵ سرطان/ تیر) دولت افغانستان موضع نهایی خود را نیز در مورد آزادی زندانیان اعلام می‌کند.

با رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان توسط دولت افغانستان، تعداد زندانیان آزاد شده این گروه به حدود ۴۵۰۰ نفر می رسد. طالبان نیز تاکنون بیش از ۵۰۰ تن از نیروهای دولت افغانستان را آزاد کرده‌اند.

مقامات دولت افغانستان پیش از این تاکید کرده اند که طالبان باید تمامی نیروهای دولتی را که در اسارت آن گروه‌ هستند رها کنند. اخیرا اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت که اگر طالبان اسیران نیروهای دولتی را رها نکنند، زندانیان طالب نیز آزاد نخواهند شد.

گفتنی‌ است که تبادل زندانیان میان طالبان و دولت افغانستان بخشی از مفاد توافقنامه صلح آمریکا و طالبان است. بر اساس این‌ توافقنامه، پیش از آغاز مذاکرات بین الافغانی باید ۵ هزار زندانی طالبان در برابر هزار زندانی دولت افغانستان آزاد شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار