افزایش بیش از ۶۰ درصدی تلفات ناشی از اعتیاد در استان همدان

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان از افزایش ۶۱/۹ درصدی مرگ و میر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در دو ماهه نخست امسال در این استان خبرداد.

افزایش ۶۱/۹ درصدی اعتیاد در سال ۹۹ استان همدانآرتین کمالی مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به اینکه در دو ماهه نخست امسال تعداد ۳۴ نفر بر اثر اعتیاد جان خود را از دست دادند، گفت: ۳  زن و ۳۱ مرد بر اثر سوء مصرف مواد در دو ماهه امسال جان باختند که  این آمار نسبت به مدت مشابه  پارسال ۶۱/۹ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۸ نفر در استان همدان بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند، افزود: از این آمار بیش از ۹۰ درصد مرد و حدود ۱۰ درصد زن بودند و آمار فوت ناشی از اعتیاد در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۷  کاهش ۱۱/۴ درصدی داشته است.

کمالی با بیان اینکه اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب می‌شود افزود: اعتیاد موجب رکود اجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى شود، همچنین ویرانگری‏ هاى حاصل از آن زمینه ساز سقوط بسیارى از ارزش‌ها و هنجارهاى فرهنگى و اخلاقى است و  سلامت جامعه را بطور جدى به  خطرمى اندازد.

این مسئول، مهم‌ترین عوارض جسمی اعتیاد به مواد مخدر را ناراحتی‌های عصبی، بی اشتهایی، اضطراب، ریزش مکرّر آب از بینی و چشم، ناراحتی عضلانی و فشار شدید در ستون فقرات و لاغر شدن برشمرد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان به عوارض روانی و شخصیتی این افراد اشاره و بیان کرد: ضعف اراده، بی توجهی به مسئولیت‌های فردی، ضعف شخصیت، عصبی بودن، ضعف عاطفه، به هم خوردن تعادل روانی، شخصیت نامتعادل و متزلزل، و ضعف اعتماد به نفس از جمله مشکلاتی است کمه این افراد با آن مواجه می‌شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.