معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش کرمان تأکید کرد:

نظارت جدی بر باشگاه‌های ورزشی کرمان

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: طرح نظارت جدی بر باشگاه‌های ورزشی در کرمان با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی مرادی، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان در جلسه‌ی نظارت بر کار باشگاه‌های ورزشی که با حضور رئیس گروه ورزش قهرمانی، بازرسی، حراست، امور باشگاه‌ها و روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان، جمالیزاده رئیس هیئت پزشکی ورزشی و قادری نماینده دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی باشگاه داران به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، به شیوع بیماری کرونا در استان و کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، بسیاری از مسابقات و باشگاه‌های ورزشی تعطیل شدند.

او افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، برخی از رشته‌های و اماکن ورزشی اجازه فعالیت گرفتند و با نظارت هیئت پزشکی ورزشی و هیئت‌های مربوطه کار خود را ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کردند.

مرادی تصریح کرد: اماکن ورزشی نظر زیر نظر اداره کل و و ادارات شهرستان‌ها در رشته های، چون بسکتبال، فوتسال و مدارس فوتبال بوده و استخر‌های شنا به ویژه در شهر‌های قرمز هنوز شروع به فعالیت نکرده اند.

او بیان داشت: تعدادی از اماکن که اکثراً خصوصی هستند با نظارت هیئت پزشکی ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان و هیئت‌های استان کار خود را آغاز کرده اند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر نظارت جدی بر باشگاه‌های ورزشی کرمان گفت: از این پس باشگاه‌های ورزشی در هفته‌ای سه بار و گاهی بیشتر مورد نظارت قرار می‌گیرند و گزارش کار آن، طبق چک لیست‌هایی که تهیه می‌شود، برای ارائه به ستاد استانی مقابله با کرونا آماده می‌شود.

مرادی با اعلام اینکه حدود ۴۰۰ باشگاه ورزشی در رشته‌های مختلف در شهر کرمان فعالیت می‌کنند، افزود: یک واحد یا هیئت به تنهایی نمی‌تواند کار نظارت و بازرسی آن را انجام دهد.

او با تأکید بر اتحاد و هم افزایی دستگاه‌ها در این کار، پیشنهاد داد: شهر کرمان به چهار قسمت تقسیم و کار با محوریت واحد بازرسی، امور باشگاه‌ها و حراست اداره کل ورزش و جوانان و هیئت پزشکی ورزشی انجام شود و در این چهار منطقه علاوه بر افراد فوق، یک نماینده از بهداشت و درمان و یک نماینده از دادگستری نیز نظارت کامل داشته باشند و اخطار یا پلمب از سوی آن‌ها صورت گیرد.

مرادی تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث سلامت جامعه و اجتماع است، ابتدا به باشگاه های متخلفی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه اند، اخطار و سه روز بعد در صورت تکرار موارد، باشگاه مربوطه پلمب می‌شود.

او با اعلام اینکه برخی از باشگاه‌های ورزشی انصافاً پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، بیان داشت: از باشگاه‌های ورزشی قانونمند که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حداکثر تلاش خود را بکار می‌گیرند، قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار