ائتلاف فتح: آنچه روز گذشته در سفارت آمریکا رخ داد، نقض عُرف دیپلماتیک بود

ائتلاف فتح اقدام سفارت آمریکا در انجام آزمایش سامانه پاتریوت را نقض عُرف دیپلماتیک خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه السومریه، ائتلاف فتح امروز یکشنبه از اقدام روز گذشته سفارت آمریکا در بغداد مبنی بر آزمایش سامانه دفاع موشکی پاتریوت ابراز شگفتی کرد و آن را نقض تمامی آداب و عرف دیپلماتیک دانست.

این ائتلاف در بیانیه‌ای تصریح کرد: اقدامی که سفارت آمریکا روز گذشته در بغداد دست به آن زد، اقدامی عجیب و غیرمسئولانه تلقی شده و این اطمینان را به ما می‌دهد که این اقدام سبب ادامه نقض حاکمیت ملی و دولت عراق شده است؛ وگرنه چگونه یک سفارتخانه و هیئت‌های دیپلماتیک به پادگانی نظامی در قلب بغداد مبدل می‌شوند؟ و چگونه است که تصمیم گیران عراقی با این نقض‌های آشکار بدون هیچ واکنشی موافقت می‌کنند؟

در ادامه‌ای بیانیه آمده است: ما به شدت غیاب موضع واضح و صریح دولت و نیز سکوت تمامی طرف‌هایی که برای آبروی دولت گریه می‌کنند، اما قدمی در این راستا بر نمی‌دارند را عجیب می‌شمریم. آنچه روز گذشته از ارعاب مردم در وسط روز و بدون هشدار پیشینی که زنگ خطر را به صدا در آورد، اتفاق افتاد، ادامه نقض حرمت و حاکمیت عراق را نشان می‌دهد.

در پایان این بیانیه همچنین آمده است: باید تمامی نیرو‌های سیاسی مخلص در کشور این نقض‌های مداوم و پی در پی آمریکایی‌ها را محکوم کرده تا آن‌ها دست از اقدامات تحریک آمیز علیه ملت عراق بکشند و با توقف سریال نقض‌های شرم آور، تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار آنچه به وقوع پیوست، بکار بندند.

رسانه‌های عراق عصر شنبه از اقدام سفارت آمریکا در بغداد در آزمایش و راه اندازی سامانه دفاع هوایی در منطقه سبز بغداد که منطقه‌ای دیپلماتیک است، خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار