رونق بازار سکه در مشهد

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: در پی رشد متوالی نرخ سکه در چند هفته اخیر معامله آن افزایش یافته و بازار آن در مشهد رونق گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدباقر معبودی نژاد رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت:معامله سکه رونق گرفته این در حالی است که خرید و فروش زیورآلات طلا در بازار مشهد به صفر رسیده و هیچ معامله‌ای انجام نمی‌شود.

او افزود: افزایش قیمت سکه جذابیت خرید و فروش آن را افزایش داده و تقاضا برای خرید سکه در بازار رشد صعودی داشته، اما در مقابل عرضه سکه از سوی بانک مرکزی جوابگوی نیاز بازار نیست.

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد ادامه داد: عدم تعادل تقاضا و عرضه سکه در بازار باعث ایجاد حباب ۶ میلیون ریالی در قیمت سکه شده و نرخ را به طور غیرمعمول افزایش داده است.

معبودی نژاد بیان کرد: قیمت هر سکه امامی در بازار امروز مشهد به ۱۰۶ میلیون ریال، سکه بهار آزادی ۹۷ میلیون ریال، نیم سکه ۵۴ میلیون ریال و ربع سکه به ۳۵ میلیون ریال رسید.

او تصریح کرد: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار امروز به ۹ میلیون و ۴۴۰ هزار ریال رسید که نسبت به دیروز ۷۶ صدم درصد افزایش داشت.

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد تاکید کرد: علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه در بازار، افزایش قیمت دلار است، زیرا نرخ آن امروز وارد کانال ۲۲۰ هزار ریال شده است.

بیشتر بخوانید
  • بازار داغ سکه در مشهد
    معبودی نژاد اظهار کرد: نرخ طلا و سکه وابستگی مستقیم به نرخ دلار دارد و در واقع قیمت روز دلار ضربدر نرخ اونس جهانی تقسیم بر عدد ۸.۳۳۱۸۲ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار را به دست می‌آورد.

    او افزود: افزایش قیمت دلار نشان دهنده کاهش ارزش پول داخلی ایران است و تا زمانی که نرخ دلار ثابت نماند، نرخ سکه و طلا نیز روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.