انتقاد سوزان رایس از سخنان ترامپ درباره روسیه

سوزان رایس اظهار بی‌اطلاعی ترامپ درباره ادعای رشوه روسیه به طالبان را بی‌توجهی سنگدلانه به امنیت نیرو‌های آمریکایی در مناطق جنگی دانست و گفت این اظهارات را باور نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی، سوزان رایس، درباره  موضع اخیر دونالد ترامپ مبنی بر بی‌اطلاعی از گزارش‌ها درباره ادعای رشوه روسیه به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت: «این موضع، این پیام را به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه منتقل می‌کند که او می‌تواند نظامیان آمریکایی را با مصونیت مطلق بکشد!»

مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت باراک اوباما، گفت: «این افشاگری بسیار پراهمیت است. رئیس‌جمهور ایالات متحده (با این سخنان) بی‌توجهی سنگدلانه خود را به امنیت و ایمنی نیرو‌های آمریکایی در مناطق جنگی نشان داده است.»


بیشتر بخوانید


وی افزود: «باور نمی‌کنم که او هرگز از این مسائل مطلع نبوده است. به باور من، حدود یک سال پیش که این اطلاعات برای نخستین بار افشا شود، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا همان کاری را کرد که اگر من هم بودم انجام می‌دادم. او به دفتر کار رئیس‌جمهور (ترامپ) رفت و این اطلاعات را به او داد.»

سوزان رایس گفت: «در این شرایط، صبر نمی‌کنیم تا صددرصد به اطمینان خاطر برسیم بلکه به فرمانده کل قوا (رئیس‌جمهور آمریکا) اطلاعاتی داده می‌شود که او لازم است بداند و باید هم بداند. حالا می‌بینیم که مدعی هستند او نمی‌دانسته است!»

روزنامه نیویورک تایمز جمعه گذشته در گزارشی مدعی شد دونالد ترامپ در جریان اطلاعاتی قرار گرفته است که می‌گوید نیرو‌های روسیه به شبه‌نظامیان طالبان رشوه پرداخت می‌کردند تا سربازان آمریکایی را در افغانستان بکشند و به این ترتیب مانع پیشرفت مذاکرات صلح آمریکا با طالبان شوند، اما ترامپ علی‌رغم آگاه بودن از این موضوع واکنشی نسبت به آن نشان نداده است.

ترامپ نیز در واکنش به این گزارش ابتدا منکر رسیدن چنین اطلاعاتی به دستش شد، اما سپس گفت نیرو‌های اطلاعاتی گفته اند چنین گزارش‌هایی قابل استناد نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۱۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
قابل توجه اینکه: ببینید که کارهای ترامپ به عنوان رئیس جمهورآمریکا چقدر ضد و نقیض با قوانین و مقررات است که صدای سیاه پوستان دورگه رام و مطیع و اهلی شده بین نژادپرستان و سفیدپوستان را هم درآورده...............
آخرین اخبار