معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: استفاده از ماسک مهم ترین راه پیشگیری از ویروس کرونا است.

آرش یلالی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،با بیان اینکه  ویروس کرونا در جامعه گردش دارد و هر شخصی می تواند ناقل ویروس باشد گفت: بنابراین اصل در مدیریت کرونا، چه فرد محور و چه خانواده محور، رعایت نکات پیشگیرانه و حفاظتی که شامل فاصله‌گذاری بین یک و نیم تا دو متر، شست و شوی مرتب دست ها و دوری از شلوغی ها و تجمعات است.

او افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی منتقل می شود ترجیحاً در مکان هایی حضور پیدا کنیم که تهویه مناسب وجود داشته باشد و در صورتی که در فضای بسته قرار می گیریم حتماً از افراد فاصله بگیریم.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان  ادامه داد: در صورتی که خود ما به علائمی نظیر آلرژی و سرماخوردگی دچار هستیم قبل از همه ماسک بزنیم تا مزاحم سلامت دیگران نشویم.

یلالی تصریح کرد: به هیچ عنوان با افراد پرخطر و بالای ۶۰ سال، همچنین بانوان باردار، بیماران قلبی-عروقی، سرطانی، پیوند عضو و دیالیزی دیدار نکنیم و با تمام توان از آنان مراقبت کنیم.

او گفت:ما هنوز برای ویروس کرونا نه درمان قطعی و نه واکسن داریم و این بدان معناست که تا پایان امسال و سال آینده ، باید روش استفاده از ماسک و فاصله گذاری را به عنوان روش زندگی خود انتخاب کنیم.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.