مشاوره قبل از ازدواج گامی مهم در کاهش آمار طلاق

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: توجه به آموزش مهارت‌های ارتباطی و رفتاری در کاهش آمار طلاق موثر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست با مدیران حوزه‌های علمیه استان بر لزوم تقویت بنیان خانواده در جامعه تاکید و گفت: نخستین گام در این جهت تشکیل ازدواج‌هایی آگاهانه و استوار است.

او از هم کُفو بودن در حوزه‌های مختلف به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های ازدواج یاد کرد و افزود: حضور در دوره‌های مشاوره و آموزشی قبل از ازدواج می‌تواند به شناخت بهتر بسیار موثر باشد.

دهشیری با بیان اینکه باید آسیب شناسی بحث طلاق به صورت جدی مور توجه قرار گیرد گفت: در صورت شناخت آسیب‌ها بهتر می‌توان برای حل آن برنامه ریزی کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به برخی از آسیب‌های حوزه خانواده در بین طلاب، اظهار داشت: مدیران حوزه باید با برقراری ارتباط موثر و صمیمی با طلاب جوان دوست و محرم اسرار آن‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه مسائل خانوادگی باشند.

دهشیری ادامه داد: طلاب و روحانیون از جایگاه بالایی در بین مردم برخودار هستند لذا کم شدن اعتماد مردم به روحانیون در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه مسائل خانوادگی ضربه به باور و ایمان مردم خواهد بود.

او از مشکلات مالی به عنوان یکی از مهمترین عوامل طلاق یاد کرد و افزود: این چالش در شرایط اقتصادی کنونی جامعه مشهودتر به نظر می‌رسد که باید برای آن چاره اندیشی شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: استان یزد با پیشگیری مناسب در حال حاضر وضعیت خوبی را در حوزه طلاق و آسیب‌های مربوط به آن دارد.

دهشیری بیان کرد: خصوصا در دوران شیوع ویروس کرونا علیرغم تمام پیش بینی‌ها مبنی بر افزایش دعاوی خانوادگی شاهد کاهش این آمار در دوره اول سال در استان بوده ایم.

دهشیری با تقدیر از فعالیت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل و سایر مجموعه‌ای فعال استان در حوزه ازدواج گفت: با اقدامات انجام گرفته مدتی است که طلاق از ۱۰ دعوای اولیه استان خارج شده است.

دهشیری با اشاره به حضور موثر طلاب و روحانیون در عرصه‌های مختلف برای حل مشکلات جامعه تصریح کرد: قطعا ورود روحانیون در حوزه صلح و سازش دعاوی خانوادگی می‌تواند در کاهش آمار طلاق بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار