پرداخت ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان چهارمحال و بختیاری

در ۳ ماهه نخست امسال، ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی ملک پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل به مددجویان پرداخت شده است.

او افزود: از ابتدای امسال ۱۶۳ طرح اشتغال از مجموعه طرح‌های ارائه شده مددجویان پس از بررسی جهت دریافت تسهیلات به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل طرف قرارداد معرفی شده اند.


بیشتر بخوانید

کمک ۸ میلیارد تومانی مردم چهارمحال و بختیاری به نیازمندان


ملک پور با اشاره به اینکه سقف دریافت تسهیلات اشتغال تا ۵۰۰ میلیون ریال است اضافه کرد: با اجرای طرح‌های اشتغال، مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان که قادر به انجام کار هستند، اما به علت مشکلات مالی توانایی تأمین ابزار کسب و کار را ندارند با دریافت تسهیلات زمینه اشتغال و خودکفایی خود و خانواده‌شان را فراهم می‌کنند.

او ادامه داد: از مجموع ۱۶۳ طرح، ۶۰ طرح در زمینه دامپروری و مابقی نیز در زمینه کشاورزی، صنایع دستی، صنعتی، خدماتی، زنبورداری، فرش و حمل و نقل تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند.

ملک پور با بیان اینکه از این مجموع ۷۳ زن سرپرست خانوار تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند گفت: طرح‌های اشتغال شامل خیاطی، آرایشگری، پرورش زنبور عسل، قالیبافی، گلیم‌بافی، صنایع‌دستی و مشاغل متنوع هستند که زنان سرپرست خانوار نیز از این طرح‌ها استقبال کردند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار