آغاز پرواز‌های فرودگاه سنندج گامی در مسیر رونق گردشگری

مریوانی شروع مجدد پرواز‌های روزانه فرودگاه سنندج را گامی در راستای توسعه و رونق گردشگری کردستان عنوان کرد.

اسماعیل مریوانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: خوشبختانه پس از وقفه‌ای که در برقراری پرواز‌های فرودگاه سنندج ایجاد شده بود، با هفته‌ای ۳ پرواز در روز‌های شنبه، دوشنبه و پنج شنبه با تلاش شرکت کیا پرواز و همکاری کیش ایرلاین از سرگرفته شد.

او با ابراز امیدواری مبنی بر افزایش پرواز‌ها داخلی و شروع پرواز‌های بین المللی از فرودگاه سنندج به نقاط جهان به ویژه شمال عراق، افزود: سیستم حمل و نقل هوایی یکی از عمده‌ترین عناصر تشکیل دهنده صنعت گردشگری است که بخشی از هزینه‌های گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

مریوانی افزود: اساسا گردشگری با جا به جایی و حرکت از مبدا و محل زندگی دایمی افراد به نقاط دور دست تحقق پیدا می‌کند بر همین اساس توسعه  گردشگری و گسترش صنعت توریسم منوط به توسعه امکانات حمل و نقل می‌باشد و حمل و نقل هوایی با ایجاد امکانات دسترسی آسان و راحت، سریع و ایمن به نقاط مختلف و با فواصل زیاد، سهم زیادی از جا به جایی گردشگران را به خود اختصاص داده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار داشت: اگر برنامه بلند مدتی برای پرواز‌های استان کردستان وجود داشته باشد و در این راستا بخش خصوصی حمایت شود قطعا مسافران و گردشگران بیشتری به استان مسافرت خواهند کرد و مشکلی برای تامین مسافر در راستا نخواهد بود.

او در ادامه ضمن قدردانی از حمایت‌های استانداری کردستان، بخش‌های خصوصی فعال در زمینه حمل و نقل هوایی، افزود:امید است این پرواز‌ها روز به روز رونق و تداوم داشته باشد چرا که صنعت گردشگری استان با توجه به شیوع ویروس کرونا صدمات زیادی را متحمل شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.