اوکراین: برای جنگ با روسیه آماده می‌شویم

فرمانده نیروی دریایی اوکراین از آمادگی نیرو‌های خود برای رویارویی نظامی با روسیه خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده نیروی دریایی اوکراین برای مقابله با اقدامات جنگی روسیه اعلام آمادگی کرد.

«پدریادار الکسی نیژپاپا» روز دوشنبه اعلام کرد نیروی دریایی اوکراین خود را برای رویایی نظامی با روسیه آماده می‌کند. این فرمانده ارشد اوکراین تاکید کرد کی‌یف مصمم به بازگرداندن منطقه کریمه است و به همین منظور آماده جنگ با روسیه می‌شود.

نیژپاپا افزود ارتش روسیه احتمالا برای دسترسی به کانال تامین آب شیرین شبه جزیره کریمه، حملاتی را به استان هرسون صورت خواهد داد. تلاش روسیه برای احیای کانال آب این منطقه، سیگنال‌های ارسالی برای آغاز تنش نظامی میان دو کشور است.

فرمانده نیروی دریایی اوکراین پیش‌بینی کرد در صورت تقابل نظامی با روسیه، تلفات نظامی و غیرنظامی دو طرف قابل توجه باشد. این مقام نظامی اوکراین خاطرنشان کرد: در صورت درگیری نظامی با روسیه موشک‌های نپتون ما می‌تواند مناطقی از خاک روسیه را هدف قرار دهد. نیروی دریایی خود را برای اجرای چنین سناریویی آماده کرده است.

از سال ۲۰۱۴ و پس از انجام یک همه پرسی، شبه جزیره کریمه به خاک روسیه الحاق شد. با این حال اوکراین و کشور‌های غربی از پذیرش نتیجه این همه پرسی و حاکمیت روسیه بر کریمه امتناع کردند. از آن زمان تاکنون روابط دو کشور به تیرگی گراییده است. اوکراین از دو سال پیش با مسدود کردن کانال انتقال آب از دسترسی منطقه کریمه به آب خودداری می‌کند و این مسئله به یکی از موضوعات مورد مناقشه کی‌یف و مسکو تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
گول ناتو و امریکا را خوردن.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۸:۱۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خودتونو به باد میدید ...
شماها حتی یکساعت هم نمی تونید جلویه ارتش روسیه مقاومت کنید...
_مواظب باشید دونتسک رو از دست ندهید !! خخخ
Germany
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اخه اکراین اندازش اندازه یه بند انگشتم نیست چطوری میخواد روسیه رو بزنه اخه :|
آخرین اخبار