استاندار خراسان رضوی تاکیدکرد:

سیاسی‌ترین کار در خراسان رضوی باید کار اقتصادی باشد

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز باید سیاسی ترین کار ما در استان کار اقتصادی باشد که مردم آثار آن را در سفره های خود لمس کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی خراسان رضوی که با محوریت شهرستان بردسکن برگزار شد، گفت: همه مدیران باید کاری کنند آثار فعالیت‌های اقتصادی در سفره مردم دیده شود و امروزه مقدس‌ترین کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال زایی است.

او با بیان اینکه هفته‌ای ۶ جلسه در حوزه مثلث توسعه اقتصادی با شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، افزود: راهبرد نماینده عالی دولت در استان فعالیت‌های اقتصادی است و باید کار‌های سیاسی را کنار بگذاریم و امروز باید سیاسی‌ترین کار ما در استان کار اقتصادی باشد که مردم آثار آن را در سفره‌های خود لمس کنند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه  بردسکن با مدیریت بسیار خوب فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضا اقدامات بسیار خوبی را در حوزه فعالیت معین‌های اقتصادی و اشتغال زایی انجام داده است و باید اعلام کنم تعداد بیکاران شهرستان بردسکن کمتر از ۳ هزار نفر هستند که با توجه به فعالیت‌های خوب معین‌های اقتصادی و دیگر نهاد‌ها امید است ظرف دو سال آینده نرخ بیکاری شهرستان بردسکن از ۱۱ درصد به کمتر از ۵ درصد کاهش پیدا کند.

رزم حسینی با بیان اینکه در حوزه اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی اختیارات لازم به فرمانداران تفویض شده است، بیان کرد: فرمانداران می‌توانند با رایزنی‌ها و پی گیری نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال زایی منطقه خود با وزرا و معاونین آن‌ها نشست‌هایی را برگزار کنند.

او با تاکید بر اعلام میزان سپرده گذاری در بانک‌های شهرستان‌ها به فرمانداران، تصریح کرد: در بردسکن حداقل بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سپرده بانکی وجود دارد که می‌شود از سپرده گذاران اجازه گرفت و با استفاده از امتیاز آن‌ها در مسیر اشتغال تسهیلاتی به متقاضیان پرداخت شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: سال ۹۹ سال سختی برای کشور و استان خراسان رضوی است چرا که ویروس کرونا ضربه مهلکی را به اقتصاد کشور و استان وارد کرد و چندین سال طول می‌کشد که عقب ماندگی اقتصادی را جبران کرد، طرح مدل توسعه اقتصادی برای استان خراسان رضوی طرحی ماندگاری خواهد بود و امید است با تعامل و همدلی مجموعه مدیریتی استان موجب امید آفرینی در مردم شود.

رزم حسینی اظهار کرد: معین‌های اقتصادی شهرستان بردسکن تاکنون موفق عمل کرده اند و پیش بینی اشتغال معین‌های اقتصادی برای سال جاری ۸۰ فعالیت با سرمایه گذاری ۶۷ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۹۸۳ نفر است.

مرتضی میرزایی رئیس دادگستری بردسکن نیز فعالیت‌های اقتصادی را یک کار جهادی دانست و حمایت همه جانبه دستگاه قضا را از سرمایه گذاران قانونی اعلام کرد و گفت: دستگاه قضا پشتوانه سرمایه گذاران و از آنان دفاع خواهد کرد.

او بر اطلاع رسانی بیشتر فعالیت‌های انجام شده در حوزه اشتغال با هدف ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه تاکید کرد و افزود: علی رغم همه مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها طرح مدل مثلث اقتصادی در خراسان رضوی موفق عمل کرده است.
 

پیشرفت ۷۷ درصدی پروژه‌های معین‌های اقتصادی در بردسکن

علی رسولیان معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز از سرمایه گذاری شرکت ایمیدرو در حوزه مس خبرداد و گفت: از مجموع ۲۳ تفاهم نامه سرمایه گذاری انجام شده با معین‌های اقتصادی ۱۳ پروژه آن فقط در حوزه معادن است و خوشبختانه متوسط پیشرفت پروژه‌های معین‌های اقتصادی در بردسکن ۷۷ درصد است که از این لحاظ بردسکن رتبه دوم استان را دارا است.

او افزود: با توجه به ظرفیت بسیار خوب بردسکن در حوزه معادن به ویژه فرآوری مس با ورود شرکت مس ایران، شهرستان بردسکن به قطب مس کشور تبدیل شود.

در این جلسه معین‌های اقتصادی بردسکن هر یک گزارشی از فعالیت‌های حوزه کاری خود را ارائه دادند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار