امام جمعه ایلام:

فضاسازی مناسب شهری باعث افزایش نشاط شهروندان می‌شود

امام جمعه ایلام گفت: فضاسازی شهری باعث افزایش نشاط در مردم و سرزندگی آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر ایلام که به مناسبت روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها انجام شد ،گفت: فضاسازی شهری باعث افزایش نشاط در مردم و سرزندگی آن‌ها می‌شود، اما در این موارد نیز باید به فرهنگ اسلامی و ایرانی توجه شود و معماری شهری بر اساس آن پایه ریزی و گره‌های ترافیکی به وجود آمده رفع شود.

او ادامه داد: وظایف شهرداری‌ها گسترده است و شامل حمایت از حقوق شهروندی تا عمران و آبادی آن می‌شود از این رو باید تلاش شود تا مانع زیاده خواهی برخی افراد سودجو در شهر شویم.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: از نکات قابل توجه برای شورا و شهرداری داشتن توجه به حاشیه شهر است، مردم ساکن در این نقاط به دلیل ناچاری مجبور به سکونت در چنین مکان‌هایی هستند، اما در نگاه حاکمیت اسلامی و ساختن آن مدینه فاضله، باید توزیع عادلانه امکانات رفاهی و فرهنگی و رفع موانع توسعه اجتماعی مد نظر باشد و خدمات مناسب اهالی این محلات نیز باید تهیه و ارائه شود.

او همچنین از تلاش‌های شهرداری ایلام در بحث کرونا تقدیر کرد و افزود: در این روز‌های سخت  پاکبانان و آرامستان‌ها خدمات مناسبی را ارائه می‌کنند که ارزشمند است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.