ثبت نام پایه‌های اول و دوم متوسطه فارس از ۲۷ تیر

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: ثبت نام مدارس در پایه‌های متوسطه اول و دوم از ۲۷ تیر ماه به صورت مجازی و از طریق سایت آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش فارس در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نام مدارس در پایه‌های متوسطه اول و دوم از ۲۷ تیر ماه به صورت مجازی و از طریق سایت آموزش و پرورش و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان فارس انجام می‌شود.

او با تاکید بر اینکه براساس اصل ۳۰ قانون اساسی آموزش و تحصیل در مدارس رایگان است، گفت: دولت تامین هزینه‌های کادر و فضای آموزشی را بر عهده دارد و چیزی با نام شهریه در مدارس دولتی نداریم؛ اما موضوع مشارکت سال‌هاست که انجام می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: این مشارکت باید داوطلبانه باشد و مانع ادامه تحصیل نشود و اگر مدیر مدرسه‌ای مشارکت را اجباری کند، با آن برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس در سال تحصیلی آینده از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود و این تاریخ قطعی است.

او با بیان اینکه اگر وضعیت کرونایی در زمان آغاز سال تحصیلی جدید، در حالت زرد (بین قرمز و سفید) قرار داشته باشد، گفت: در این وضعیت، کلاس‌های دانش آموزان با تفکیک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

اسماعیلی گفت: اگر وضعیت کرونا قرمز باشد، کلاس‌ها غیر حضوری برگزار خواهد شد و اگر در وضعیت سفید قرار بگیرد، قطعا کلاس‌ها برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: در کنار کلاس‌های حضوری، کلاس‌های مجازی هم برگزار و تلاش خواهد شد تا دانش آموزان بهترین استفاده را از کلاس‌ها داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه شهریه مربوط به مدارس غیردولتی است، افزود: اولیای دانش‌آموزان مدارس غیردولتی می‌توانند شهریه را یکجا، درقالب وام یا به‌صورت قسطی پرداخت کنند و چنانچه دانش‌آموز شهریه را کامل پرداخت نکرده باشد می‌تواند کارنامه را نگه دارد تا تسویه حساب صورت گیرد؛ اما این امر در مدارس دولتی ممنوع است.

او افزود: قاطعانه در برابر اخذ شهریه‌های میلیونی می‌ایستیم و اگر موردی صورت گیرد هیچ تسامحی با متخلف نخواهیم داشت؛ همچنین والدین می‌توانند هرگونه تخلف در این خصوص را به واحد ارزیابی عملکرد این اداره کل و نیز سامانه اینترنتی shekayat.medu.ir ارسال کنند و آموزش و پرورش نیز مکلف به پیگیری و رصد است.

به گفته اسماعیلی، بازگشایی مدارس این استان در ۱۵ شهریورماه قطعی است و چنانچه وضعیت زرد باشد، آموزش به دو صورت حضوری و مجازی انجام خواهد شد؛ بدین‌گونه که با تقسیم‌بندی روز‌ها و کلاس‌ها دانش‌آموزان در ساعاتی مشخص در مدرسه حاضر خواهند شد؛ اما چنانچه وضعیت قرمز باشد، برنامه آموزش مجازی در دست اقدام قرار می‌گیرد.

او درباره اختصاص سرویس مدارس با توجه به کرونا در سال تحصیلی ۹۹- ۱۴۰۰ نیز، گفت: قطعا باید از تعداد دانش‌آموزان در هر خودروی سرویس مدرسه کاسته شود که منجر به افزایش هزینه خواهد شد، تامین خودرو نیز بر عهده معاون حمل و نقل شهرداری است و نظارت بر عهده آموزش و پرورش است و چنانچه سرویسی هنجاری را رعایت نکند، با آن برخورد خواهد شد.

اسماعیلی همچنین درباره سود خواب پول سرویس مدارس گفت: پول سرویس مدارس به حساب بانک ملی مدارس معین واریز می‌شود و هیچ سودی به آن تعلق نمی‌گیرد و حق سرویس ازطریق مدارس به رانندگان پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین درباره ضرورت پوشش اینترنتی نقاط کور فارس گفت: بررسی‌های میدانی منجر به شناسایی ۷۰۳ نقطه آبادی در فارس شد که تحت پوشش اینترنت نبودند، همچنین ۳۷۰ نقطه فاقد پوشش تلویزیونی و ۲۹۰ نقطه نیز پوشش رادیویی نداشت.

اسماعیلی اظهار کرد: با ارائه آمار یادشده، با رایزنی‌های استانداری فارس با وزارت ارتباطات تا پنجم مردادماه امسال، نقطه کور اینترنتی برای پوشش مدارس در فارس وجود نخواهد داشت؛ همچنین تاکنون ۲۳۰ مودم با اینترنت رایگان در اختیار مدارس گذاشته شده و روند اهدای مودم تا پوشش همه مدارس فارس ادامه دارد؛ اما درصورت بروز شرایط بحرانی، دانش‌آموزان در آبادی‌ها می‌توانند از اینترنت اطراف مدرسه به‌صورت رایگان بهره‌گیرند.

اسماعیلی در ادامه در واکنش به مطالب منتشر شده درباره این اداره کل با بیان اینکه اتهام‌زنی صرف، تشویش اذهان عمومی است، گفت: مبارزه با فساد راهکار قانونی دارد و دلسوزی در آن جایز نیست و چنانچه چنین مواردی مشاهده شود، حتی باید همراه با مدارک در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

او  با بیان اینکه قوه قضاییه عزمی راسخ برای مقابله با فساد و رانت دارد، گفت: خوشبختانه در رسیدگی به پرونده‌های فساد چنان قطعیتی وجود دارد که حتی اگر موضوعی مربوط به گذشته باشد، امروز به آن رسیدگی می‌شود.

اسماعیلی افزود: اگر هر شخصی هر گونه سند یا مدرکی از هر دوره‌ای از آموزش و پرورش در اختیار دارد، می‌تواند به واحد ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش مراجعه کند و شکایت خود را ثبت کند و چنانچه مایل به رسیدگی در آموزش و پرورش نبود می‌تواند شکایت را به دستگاه قضایی ببرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: اگر فردی در جایگاه خاص از فسادی مطلع باشد و افشای آن را مقید به عبارت "درصورت نیاز" کند، ضعیف عمل کرده است؛ مگر می‌شود فردی در چنین جایگاهی فساد ببیند و از مجاری قانونی وارد نشود؛ چراکه هرگاه جلو فساد را نگیریم بزرگتر می‌شود و از همین رو است که رسانه‌ها نیز باید در این زمینه مطالبه‌گر باشند.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتساب وی به فرد یا گروهی خاص، عنوان کرد: ضمن احترام به همه صاحب‌نظران و مدیران گذشته این اداره کل، مسوولان فعلی آموزش و پرورش فارس مستقلاً درخصوص مسائل تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر ادعایی غیر از این مطرح می‌شود باید قابلیت اثبات داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین درخصوص انتساباتی که برخی از آن با عنوان "سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش فارس" نام می‌برند، گفت: در طول دوره تصدی، یک معاون در سمتی که پیشتر شخصا عهده‌دار آن بودم، یعنی معاونت متوسطه منصوب کرده‌ام و معاون پشتیبانی را نیز جابه‌جا کرده‌ام که هم‌اکنون در جایگاهی بهتر و در سمت رییس اداره آموزش و پرورش عشایر فارس به خدمت مشغول است؛ درواقع یک جای خالی پر شده و یک نفر هم جابه‌جا شده است؛ مطالب منتشر شده درباره اینکه ۶ جابه‌جایی مدیران براساس سیاسی‌کاری صورت گرفته، صحت ندارد.

اسماعیلی همچنین درباره فروش اموال مازاد این اداره کل، گفت: آموزش و پرورش طبق قانون مکلف به فروش اموال مازاد است و چنانچه در این امر کوتاهی ورزد، اداره کل امور اقتصادی و دارایی می‌تواند در این زمینه ورود کند؛ همچنین تبدیل به احسن اموال نیز تکلیف قانونی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس درباره هزینه‌کرد مبالغی نامتعارف در دوره تصدی مدیرکل پیشین این اداره، برای یک منزل مسکونی نیز اظهار کرد: این منزل در خدمت مدیران کل دوره‌های مختلف با قدمتی بالغ بر ۵۰ سال قرار داشته است و هزینه‌هایی در آن صورت گرفته است که رسیدگی به آن در دست پیگیری است و به‌موقع نتایج بررسی این موضوع اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار