نشت یابی ۲۷ هزار کیلومتر خطوط لوله گاز در فارس

مدیرعامل شرکت گاز فارس از نشت یابی ۲۷ هزار کیلومتر از خطوط گازرسانی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسینی گفت: نشت یابی ۲۷ هزار کیلومتر از خطوط تغذیه و شبکه توزیع و ۷۴۶ هزار علمک گاز در سال گذشته توسط واحد بازرسی فنی این شرکت انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس افزود: علاوه بر نشت‌یابی خطوط و شبکه انشعابات شهری و روستایی ۸۹۰ ایستگاه TBS موجود در سطح استان نیز به صورت کامل مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفت.

او ادامه داد: مهم‌ترین هدف از نشت‌یابی این خطوط جلوگیری از به‌وجود آمدن سوانح، بهره برداری ایمن از گاز طبیعی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی است.

به گفته حسینی مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، همه خطوط گازرسانی شهر‌ها و روستا‌های استان در سال جاری نیز با دقت مورد بازرسی و نشت یابی قرار می‌گیرد.

نشتی در خطوط لوله و تاسیسات گازی به دلایل مختلفی شامل خوردگی، سایش، آسیب‌های مکانیکی، عیب‌های باقی مانده از زمان ساخت و بلایای طبیعی به وجود می‎‌آید و این موضوع، پایش و ارزیابی نشت گاز از خطوط لوله و تاسیسات گاز را می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس بیان کرد: با انجام دقیق عملیات نشت یابی و بررسی مستمر تاسیسات، ضمن افزایش راندمان و حفظ یکپارچگی خطوط گاز، از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدررفت این سرمایه ملی نیز جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار