توزیع ۷۷۷ دستگاه ماشین آلات در بین دهیاران آذربایجان غربی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان غربی از توزیع ۷۷۷ دستگاه ماشین آلات در بین دهیاران استان خبر داد.

عارف خدرلو مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به موضوع امنیت شغلی دهیاران اظهار کرد:در سال های گذشته برای روستا‌های بیش از ۱۵۰۰ نفر جمعیت دهیار تمام وقت بود، اما الان برای روستا‌های بالای هزار نفر دهیار تمام وقت مشغول بکار است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان غربی ادامه داد:از دیگر چالش‌های ما در این حوزه این است که متاسفانه با تغییر شورای روستا و بعد از هر انتخاباتی روستایی، دهیار تغییر می‌یابد که برای امنیت شغلی دهیاران به دنبال آن هستیم با همکاری مجلس طرحی اجرا شود تا برای روستا‌ها از میان دهیاران موجود، دهیار جدید انتخاب شود.

خدرلو بیان کرد:یکی از دغدغه‌های به حق مردم روستایی بروز برخی ناهماهنگی‌ها در ارائه خدمات زیرساختی است که به همین منظور هماهنگی‌های لازم با دهیاران، شورای بخش و دستگاه‌های خدمات رسان انجام گرفت تا خدمات زیرساختی بصورت هدفمند ارائه شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان غربی افزود:در خصوص جمع آوری زباله در روستا‌ها نیز اولویت ما تفکیک زباله به کمک خود مردم است که  ۷۷۷ دستگاه ماشین آلات در بین دهیاران توزیع شده که از این تعداد ۴۵۰ دستگاه مختص جمع آوری زباله است.

این مسئول افزود:۳۶۰ دستگاه در ۵ سال اخیر توزیع شده است. مشارکت مردم در جمع آوری زباله امری اساسی است. برخی روستا‌ها در این زمینه خوب عمل کرده اند. طرح جمع آوری منطقه‌ای زباله را در دستور کار داریم.

خدرلو اضافه کرد: توجه به مبحث مدیریت بحران از سیاست‌های جدی ماست. یکی از اتفاقات خوب رخ داده در مناطق روستایی بهره مندی از بیمه منازل روستایی است. با درایت مقام عالی استان بیش از ۸۰ هزار خانوار ساکن در نوار ۲۰ کیلومتر مرزی بیمه شدند و ثمرات این دستاورد مهم را در زلزله قطور شاهدیم که بیمه نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان باید خسارت پرداخت کند.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.