دادرس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قادر به ساخت صفر تا صد هواپیما و شبیه ساز‌های پرواز آن‌ها هستیم

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: مطمئن هستیم با استفاده از این شبیه ساز در هزینه‌های آموزش خلبانان صرفه جویی می‌شود.

امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سیمولاتور‌های پرواز به اندازه خود هواپیما اهمیت دارند، اظهار کرد: در گذشته هنگامی که شبیه ساز یک هواپیما را به همراه هواپیما خریداری می‌کردیم، اگر نیاز به تغییرات جزئی داشت قادر نبودیم که در آن تغییر ایجاد کنیم و با کوچک‌ترین تغییر همه بخش‌های آن از کار می‌افتاد.

وی ادامه داد: این مشکل در حوزه تجهیزاتی مانند تانک‌ها و موشک‌ها نیز وجود داشت و اگر می‌خواستیم در بخش‌های مختلف آن نیز تغییراتی ایجاد کنیم این امکان وجود نداشت.


بیشتر بخوانید


امیر سرتیپ دادرس درباره قدرت و توانایی بومی سازی تجهیزات توسط صنایع نظامی کشورمان گفت: امروز به حدی از قدرت و توانمندی رسیده ایم که به طور مثال در حوزه هوایی قادر به ساخت صفر تا صد هواپیما و شبیه ساز‌های پرواز آن‌ها هستیم.

وی افزود: در خصوص شبیه ساز پرواز هواپیمای ایلیوشین ۷۶ نیز باید بگوییم که در ساخت آن از اندازه و مقیاس واقعی هواپیما استفاده شده که پس از بازدید از این پروژه باید بگوییم که این پروژه از یک بنیه علمی خوب برخوردار بود و ارزیابی ما از این شبیه ساز در حد عالی است.

جانشین فرمانده کل ارتش در پایان خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم با استفاده از این شبیه ساز علاوه بر اینکه دانش خلبانان ایرانی از این طریق بسیار افزایش می‌یابد، در هزینه‌های آموزش خلبانان نیز صرفه جویی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
قارد به ساخت هواپیما هستیم؟!!
پس چطور گیر واردات 4 تا هواپیمای مسافربری هستیم؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
هواپیمای مسافربری رو با جنگنده و هواپیمای آموزشی مقایسه می‌کنی؟
آخرین اخبار