محدودیت‌های پیشگیرانه از کرونا در تربت‌حیدریه اعلام شد

فرماندار تربت‌حیدریه گفت: با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، محدودیت‌های شدید در این شهرستان اعمال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ع‍لی رستمی فرماندار تربت‌حیدریه با اشاره به اعمال محدودیت های شدید در این شهرستان جهت جلوگیری از انتشار کرونا، گفت: با هدف جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا، برگزاری هرگونه آیین عروسی، عزاداری و تجمع در شهر و روستا‌ها تا اطلاع بعدی ممنوع است و با متخلفان برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

او افزود: طبق مصوبه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، استفاده از ماسک برای کارکنان دولت، مراجعه کنندگان به دستگاه‌های اجرایی و در مکان‌های عمومی اجباری است.

فرماندار تربت‌حیدریه ادامه داد: همچنین در راستای اقدام پیشگیرانه ورود به هسته مرکزی شهر برای تمام وسایل نقلیه شخصی از صبح سه‌شنبه ممنوع است و وسایل نقلیه عمومی نیز با کاهش تعداد سرنشین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد.

رستمی با بیان اینکه جمعه بازار تربت‌حیدریه نیز تا اطلاع بعدی تعطیل و فعالیت دستفروشان نیز در سطح شهر خواهد بود، افزود: برخی صنوف مانند آرایشگاه‌های زنانه و مردانه فقط در زمان‌های اعلام شده اجازه فعالیت دارند.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: برای تردد و تجمع در اماکن تفریحی، تفرجگاه‌های داخل و خارج از شهر از جمله مناطق پیشکوه و رودمعجن تا اطلاع بعدی نیز ممنوعیت و محدودیت در نظر گرفته شده است.

رستمی با عذرخواهی از اقشار مختلف مردم به خاطر محدویت و ممنوعیت‌های اعمال شده، گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خودداری از رفت و آمد‌های غیر ضروری، اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی و استفاده از دستکش و ماسک، می‌توان تا حدی زیادی از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کرد.

او از فعالیت شبانه‌روزی کادر درمانی این شهرستان قدردانی کرد و افزود: ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های درمانی شهرستان محدود است و مردم باید هشدار‌های مسئولان و کادر درمانی در خصوص ویروس کرونا را جدی بگیرند و به دستورالعمل‌های ابلاغی در این زمینه عمل کنند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.