اعلام شرایط پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کار بیمه نشده و آسیب دیده از کرونا

دستورالعمل پرداخت تسهیلات به فعالیت‌ها و واحد‌های کسب و کار بیمه نشده بیشتر آسیب دیده از ویروس کرونا تدوین و اعلام شد.

اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  در تشریح  این دستورالعمل گفت: پرداخت تسهیلات به واحد‌های کسب و کار در قالب کارفرمایی و خویش فرمایی فاقد پرونده بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی در رسته‌های مصوب، بر اساس اولویت بندی اعلامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط صورت می‌گیرد.

او افزود: مبلغ این تسهیلات برای اشخاص حقیقی خویش فرما یا خود اشتغال ۶۰ میلیون ریال، برای واحد‌های کسب و کار که امکان اثبات رابطه کارفرما- کارکن وجود ندارد صرفا به کارفرما مبلغ ۶۰ میلیون ریال، برای واحد‌های کسب و کار که امکان اثبات رابطه کارفرما- کارکن وجود دارد به ازای هر شاغل ۸۰ میلیون ریال می‌باشد.

اشرفی با اشاره به اینکه نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد و حداکثر زمان پرداخت تا پایان تیرماه ۹۹ می‌باشد، اظهار کرد: مدت بازپرداخت تسهیلات با احتساب دوره تنفس ۲۴ ماه و از ابتدای آبان ماه ۹۹ می‌باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: مراحل ثبت نام مطابق تسهیلات کارفرمایی و خویش فرمایی در سامانه کارا فراهم می‌باشد و فرایند کاری مرتبط با این تصویب نامه به صورت الکترونیکی در آن پیاده سازی شده است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: در صورتی که تسهیلات گیرنده نسبت به بازپرداخت تسهیلات در موعد مقرر اقدام نکند و یا با تشخیص وزارت و یا دستگاه اجرایی مرتبط، منابع دریافتی را در غیر مصادیق تعیین شده هزینه کند، به مدت دو سال از دریافت هر گونه خدمات بانکی از قبیل تسهیلات، ضمانت نامه، اعتبارات اسنادی و ... محروم شده و موظف به بازپرداخت منابع با نرخ ۲۴ درصد شامل ۱۸ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و ۶ درصد جریمه است، می‌باشد.

زمان ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات فعالیت‌ها و واحد‌های کسب و کار بیمه نشده بیشتر آسیب دیده از ویروس کرونا؛ پس از بازگشایی سامانه مربوطه و پس از ابلاغ رسمی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار