طرح توانمند سازی محلی در شهرستان نهبندان

فرماندار نهبندان از طرح توانمند سازی محلی با رویکرد توسعه کسب و کار‌های خرد در مناطق حاشیه نشین، شهرستان نهبندان خبرداد.

بیکی فرماندار نهبندان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: توانمند سازی محلی با رویکرد توسعه کسب و کار‌های خرد در مناطق حاشیه نشین، و طرح خوشه‌های صنایع دستی در سال جاری آغاز گردیده است.

او افزود:شهرستان نهبندان با برنامه ریزی می‌تواند از ظرفیت‌های این طرح نهایت استفاده را داشته و معیشت شهروندان به ویژه کسانی که در مناطق روستایی و مر زی هستند را تامین کند.

فرماندار نهبندان بااشاره به حوزه سوزن زنی دراین شهرستان گفت: در این حوزه ۲۰نفرشناسایی، تسهیلات در اختیارشان قرار گرفته تا اشتغال مناسب و تولید محصول با کیفیت در شهرستان را رقم بزنند.


  • بیشتر بخوانید

 پرداخت تسهیلات به ۱۶۲ طرح اشتغال‌زایی محرومان در خراسان‌جنوبی


فرماندارنهبندان بیان کرد: جمعیت هلال احمر یکی از دستگاه‌هایی است که در کنار وظایف عملیاتی در زمان بحران، در این طرح مشارکت داشته و جوانان جمعیت هلال احمر که خلاقیت و پویایی دارند به ترویج و گسترش این طرح کمک خواهند کرد.

بیکی در ادامه افزود: این طرح‌ها که جمعیت هلال احمر در آن ورود پیدا کرده برای ورود به بازار کار و فروش محصولات کمک مطبوعی خواهند کرد تا بتوانیم افراد را به توانمندی رسانده و از هنر خود برای اشتغال و منبع اقتصادی استفاده کنند.

بیکی در پایان گفت: در سفر دکتر نوبخت به استان تفاهم نامه ایجاد ۳۰۰۰ شغل در راستای صنایع دستی به امضا رسیده که سهم شهرستان نهبندان ۳۲۸ نفر می‌باشد تا افراد بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.