اجرای همزمان ۸۰۰ میلیارد ریال پروژه در سال ۹۹

شهردار منطقه ۳ شیراز از اجرای همزمان بیش از ۴۰ پروژه عمرانی در بخش‌های فضا سازی شهری، آسفالت معابر و دفع آب‌های سطحی با اعتبار قریب به ۸۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۹  خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود طهماسبی شهردار منطقه سه شیراز از اجرای همزمان بیش از ۴۰ پروژه عمرانی در بخش‌های فضا سازی شهری، آسفالت معابر، دفع آب‌های سطحی، توسعه مسیر‌های دوچرخه سواری، توسعه پارک‌های محله‌ای، فضای سبز، حمل و نقل و ترافیک و امور شهر با اعتبار قریب به ۸۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۹  خبر داد.

او با بیان اینکه این پروژه‌ها به طور همزمان و با اولویت پروژه‌های شاخص شهرداری شیراز در حوزه توسعه فضا‌های شهری و پیاده راه‌ها اجرا می‌شود، اظهار داشت: پروژه بهسازی و زیبا سازی اطراف آرامگاه سعدی، زیبا سازی محور حافظ حدفاصل خیابان نفت تا تقاطع حافظیه وفضاسازی شهری خیابان باباکوهی از پروژه‌های مهم و شاخص شهرداری شیراز است که سال جاری در منطقه سه عملیاتی می‌شود.

طهماسبی ادامه داد: بهسازی اطراف آرامگاه سعدی شامل کف سازی، بدنه سازی، زیبا سازی و نورپردازی در فضایی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد که در آینده نزدیک با حضور مسئولین شهری و استانی کلنگ آغاز عملیات عمرانی آن به زمین زده خواهد شد.

شهردار منطقه سه افزود: فضا سازی شهری خیابان باباکوهی شامل کف سازی، بدنه سازی، نورپردازی، ایجاد پیاده راه، نصب المان و ایجاد دروازه ورودی برای خیابان، آبنما و ساخت فضا‌های فرهنگی و سرای غذا از شاخص‌های مهمی است که در فضای جدید خیابان باباکوهی ایجاد و در طرح جدید ۲۵ درصد خیابان به خودرو و ۷۵ درصد به پیاده راه و فضای شهری اختصاص می‌یابد.

طهماسبی اضافه کرد: فضا سازی حدفاصل خیابان نفت تا تقاطع حافظیه نیز شامل کف سازی، بدنه سازی و نورپردازی می‌شود که بخشی از پروژه محور حافظ حدفاصل دروازه قرآن تا دروازه اصفهان است که در فاز اول اجرا و به تدریج فاز‌های دیگر اجرا خواهد شد.

دروزاه قرآن مرکز توسعه شهرداری منطقه سه است

هردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه مرکز و محور توسعه شهرداری منطقه سه به عنوان نگین گردشگری کلانشهر شیراز دروازه قرآن در نظر گرفته شده است، اظهار داشت:پروژه‌های مهم و شاخص منطقه پیرامون دروازه قرآن برنامه ریزی و در دستور کار اجرایی قرار گرفته است.

طهماسبی از  مطالعه، طراحی و تصویب پروژه‌های شاخص و اثر گذار در محور گردشگری و پیرامونی دروازه قرآن خبر داد و افزود: طراحی  فضای شهری در بولوار‌های هفت تنان، شهید ربانی، جمهوری، اطلسی و هجرت، فلکه طاووس و خیابان حافظ مطالعه و برنامه ریزی شده است.

او، نورپردازی فلکه طاووس؛ بدنه سازی ضلع شمال شرقی بولوار شهید ربانی و ساماندهی کالبدی حدفاصل میدان ابولکلام تا پل هجرت را از جمله پروژه‌های مهم محدوده دروازه قرآن تا پل هجرت عنوان و تصریح کرد:  پروژه مسیر پیاده راه سبز در این محور در راستای چشم انداز کلان شهر شیراز به عنوان شهر سبز در این مسیر گردشگری و مذهبی پیش بینی و  برنامه ریزی شده است  که در فاز اول بدنه سازی ضلع شمال شرقی بولوار شهید ربانی انجام و در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

شهردار منطقه سه شیراز تکمیل المان ورودی محور شمالی کلان شهر شیراز را در قالب طرح ساماندهی محور دروازه قرآن عنوان و خاطر نشان کرد: این پروژه که جنب تقاطع غیر همسطح شهید اسکندری در حال اجرا است نقش تاثیرگذاری در افزایش زیبایی و جذابیت  مهمترین ورودی شهر شیراز خواهد داشت.

طهماسبی افزود: این المان که برگرفته از معماری بنای سعدیه است  با اعتبار ۲۹ میلیارد ۷۰۰ میلیون ریال با بهره گیری از معماری سنتی و حکاکی اشعار سعدی شاعر نامی ایران بر روی جداره المان در فاز اول اجرا و سپس در فاز دوم شامل محوطه سازی، جنگل کاری و فضای سبز پیرامونی آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

شهردار منطقه سه شیراز از اجرای عملیات آسفالت معابر در قالب ۴ اکیپ در سطح منطقه عنوان و تصریح کرد: آسفالت در سه بخش تراش و ترمیم، روکش و لکه گیری با اولویت معابر اصلی، محور‌های گردشگری و محلات کم برخوردار در دستور کار قرار دارد.

طهماسبی توسعه مسیر‌های دوچرخه سواری را از دیگر پروژه‌های مهم در منطقه عنوان و خاطر نشان کرد: این پروژه با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال به عنوان یک جاذبه تفریحی و ورزشی به طول ۳ کیلومتر در پارک کوهستانی نور اجرا می‌شود.

او افزود: علاوه بر مسیر دوچرخه سواری محل عبور پیاده نیز در این طرح پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.