مخالفت آیپک با پیشنهاد دموکرات‌ها درباره طرح الحاق

کمیته روابط عمومی اسرائیل-آمریکا (آیپک) با طرح پیشنهادی دموکرات‌ها درباره جلوگیری از استفاده رژیم صهیونیستی از کمک مالی آمریکا برای پیشبرد طرح الحاق کرانه باختری مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، کمیته روابط عمومی اسرائیل-آمریکا (آیپک) روز دوشنبه با جلوگیری از استفاده رژیم صهیونیستی از کمک‌های آمریکا برای اجرای طرح الحاق کرانه باختری مخالفت کرد.

لابی صهیونیستی آیپک با طرح پیشنهادی گروهی از اعضای دموکرات سنا برای ایجاد اصلاحاتی در قانون مجوز دفاع ملی به منظور ممنوعیت استفاده اسرائیل از بودجه کمک‌های امنیتی آمریکا برای الحاق کرانه باختری، اعلام مخالفت کرد. نمایندگان دموکرات آمریکایی اعلام کردند چنین اقدامی حمایت واشنگتن از امنیت تل آویو را سیاسی می‌کند.

آیپک در بیانیه‌ای اعلام کرد این اصلاحیه متناقض با تفاهم نامه اوباما و بایدن است و با نقض قوانین فعلی به گونه‌ای به منافع آمریکایی‌ها آسیب رسانده، امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد و صلح را کمتر می‌کند.

سناتور کریس ون هالن اخیرا با طرح اصلاحیه در قانون مجوز دفاع ملی خواستار جلوگیری از استفاده رژیم صهیونیستی از بودجه امنیتی تامین شده از سوی آمریکا برای پیشبرد طرح الحاق کرانه باختری شد. سناتور برنی سندرز، کریس مورفی و الیزابت وارن از جمله حمایت کنندگان این پیشنهاد بودند.

پیشتر نیز لابی طرفدار رژیم صهیونیستی، به قانونگذاران کنگره آمریکا اعلام کرد آزاد هستند از طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی انتقاد کنند، به شرط آنکه انتقادات فراتر از آن نرود و برای کمک‌های مالی و نظامی واشنگتن به تل‌آویو تهدیدی ایجاد نکند. در سال ۲۰۱۶، میان باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو توافقی حاصل شد که بر اساس آن مقرر گردید واشنگتن در یک دوره ۱۰ ساله مبلغ ۳.۸ میلیارد دلار سالیانه به تل‌آویو کمک مالی کند و نگرانی آیپک مربوط به این توافق است.

نتانیاهو همزمان با تشکیل کابینه جدید، وعده داد تا برنامه الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را پیگیری کند. طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد، طرحی کاملا صهیونیستی که طبق آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار