کاشت بیش از ۱۳۰ هزار هکتار گندم و جو در اصفهان

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:در سال زراعی ۹۸-۹۹ با بازشدن به موقع زاینده رود در پاییز کشت بسیار خوبی انجام شد و بیش از ۱۳۰ هزار هکتار مزارع غلات شامل گندم و جو کشت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر رستمی معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال زراعی ۹۸-۹۹ با بازشدن به موقع زاینده رود در پاییز کشت بسیار خوبی انجام شد و بیش از ۱۳۰ هزار هکتار مزارع غلات شامل گندم و جو کشت شده است.

اصغر رستمی با بیان اینکه عملکرد گندم و جوی استان حدود چهار و نیم تا پنج تن برآورد شد گفت: پیش بینی می‌شود ۲۳۰ هزار تن گندم برداشت شود.

او با اشاره به اینکه استان‌های خوزستان، فارس و خراسان رضوی از جمله استان‌هایی هستند که سطح زیر کشت بیشتری نسبت به استان ما دارد گفت: اما با توجه به میزان آبی که در اختیار کشاورزان اصفهانی قرار گرفت، عملکرد بسیار خوبی در تولید غلات دارند.

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه کشاورزان به موقع زمین‌های کشاورزی را آبیاری و کودرسانی کردند گفت: این موضوع موجب افزایش تولید بوده است.

رستمی افزود: اما یکی از مشکلات کشاورزان، سهمیه بندی و گران شدن کود شیمیایی بوده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار