سرپرست اداره صمت نهاوند از اخطار کتبی به ۳۵۰ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

پلمب ۱۵ واحد صنفی در نهاوندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، نقی کاکاوند سرپرست اداره صمت نهاوند گفت: ۳۵۰ مورد اخطار کتبی به اصناف نهاوند به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داده‌شده و ۱۵ واحد نیز پلمب شدند.

او با بیان اینکه تیم‌های گشت سیار در سطح بازار و اصناف نهاوند فعال هستند، گفت: مغازه‌داران در خصوص رعایت دستورات بهداشتی تذکرات لازم را دریافت می کنند.

سرپرست اداره صمت نهاوند افزود: این گشت‌ها متشکل از بازرسان اتاق اصناف، اماکن، شبکه بهداشت و درمان و تعزیرات و اداره صمت است که در سطح شهرستان فعال هستند.

کاکاوند بیان کرد: در حدود دو هفته اخیر که شیوع کرونا شدت گرفته، ۳۵۰ تذکر کتبی و ۴۰۰ اخطار شفاهی به اصناف نهاوند داده‌شده است.

او ادامه داد: در این مدت ۱۵ واحد صنفی نیز پلمب شده‌اند و این بازرسی‌ها برای رعایت موارد بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان ادامه خواهد داشت.

 سرپرست اداره صمت نهاوند از نظارت بر حمل‌ونقل عمومی هم خبر داد و گفت: ۱۶ راننده متخلف نیز که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکردند شامل جریمه، انتقال وسیله به پارکینگ و معرفی به پلیس اماکن شده‌اند.

آرایشگاه‌های زنانه حق پذیرش عروس را ندارند

رئیس اداره صمت نهاوندبا بیان اینکه آرایشگاه‌های زنانه حق پذیرش عروس و گل‌فروشی‌ها هم حق تزئین ماشین ندارند، گفت: ۲ مغازه گل‌فروشی که این دستورالعمل‌ها را رعایت نکردند به تعزیرات معرفی شدند.

کاکاوند گفت: برای حفظ سلامت مردم باکسی تعارف نداریم و همه اصناف ملزم به استفاده از ماسک هستند و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

او بابیان اینکه مردم در این مدت می‌توانند کمک بزرگی به ما کنند، عنوان کرد: سامانه ۱۲۴ در خدمت همشهریان است و به شکایت‌ها رسیدگی می‌شود.

 سرپرست اداره صمت نهاوند در بخش دیگری از سخنانش به میزان مرغ مصرف‌شده در نهاوند اشاره کرد و افزود: قیمت مرغ در شهرستان ۱۵ هزار تومان اعلام‌شده و سهمیه شهرستان روزانه اعلام و در بین عاملان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.