کرمانشاه با عضویت بیش از یک میلیون نفر، پیشتاز در اقتصاد تعاون است

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در تعاونی‌های مختلف عضویت دارند و کرمانشاه  پیشتاز در اقتصاد تعاون است.

تعاونمدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه   در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت:
ده درصد اشتغال جهانی مربوط به فعالیت تعاون است.  

عزیزی بیان کرد: در استان کرمانشاه ۷۸ هزار نفر در بخش تعاون فعال هستند که ۱۳ درصد جمعیت تشکیل می‌دهد .

او ادامه داد: یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در تعاونی‌های مختلف عضویت دارند و که این نشان دهنده این است که کرمانشاه  پیشتاز در اقتصاد تعاون است.

عزیزی به مزیت های تعاونی ها اشاره کرد و گفت: در تعاونی ها به سرمایه  توجه نمی‌شود یعنی  به این معنا نیست که هر کس سرمایه بیشتر باشد حق رای بیشتری دارد و در تعاونی هر عضو تنها یک رای دارد که هم عدالت و هم اقتصاد همگانی می شود یعنی تجمیع فعالیت‌های خرد برای انجام فعالیت‌های بزرگ می‌شود.

او گفت: در کل کشور ۹۴ هزار و ۱۵۱ تعاونی فعال داریم و کل فعال استان کرمانشاه ۳۱۰۵ تعاونی فعال در حوزه‌های مختلف داریم کلینیک‌های درمانی و بیمارستان‌ها در حوزه خدمات صنایع داریم.

عزیزی افزود: ۶۱۴ اتحاد تعاونی در کشور و در کرمانشاه ۲۳ اتحادیه تعاونی داریم و در مدیریت اداره تعاون سه زیر مجموعه توسعه تعاونی با آموزش‌های حقوقی و مجازی و برگزاری جشنواره و خوشه سازی و تکمیل زنجیره تولید و راهبردی تعاونی‌های صادرات داریم ۱۳۴ میلیون دلار تعاونی‌های استان صادرات داشتند.

او بیان کرد:نظارت بر تعاونی‌ها سال گذشته دو برابر انجام شد و  برای امسال  ۱۸۲۵ مورد بحث‌های نظارتی در سطح وزارت خانه برای استان کرمانشاه تدارک دیده شده است. 

عزیزی گفت:  در سال تشکیل ۹۹ برنامه داریم  ۹۱ تعاونی جدید مانند تعاونی‌های دانش بنیان  تعاونی دانش آموزان تشکیل دهیم.

او گفت: یکی از اقدامات ارزشمند تاسیس مرکز نوآوری تعاون بود که با همکاری جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری این مرکز با ۱۰۷ میلیون تومان برای تجهیز راه اندازی شد که ظرفیت های دانش بنیان برای تعاونی ها فعالش شده است.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار