آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید مبتنی بر کار عملی باشد

اولین جلسه رسمی شورای مهارت کاشمر با حضور مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین محمدی مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان در جلسه شورای مهارت  کاشمر گفت: ماموریت مهم سازمان فنی و حرفه‌ای، آموزش به افراد جویای کار و آموزش به افراد شاغل که به علت پیشرفت علم وتکنولوژی نیازمند بروزرسانی اطلاعات خود می‌باشند.

او با بیان اینکه ۷۰ درصد آموزش‌های ما عملی است افزود: باید تلاش کنیم تا آموزش افراد مبتنی بر کار عملی باشدزیرا افرادی هستند که با نمره ۱۰۰ هم قبول می‌شوند اما اگر توانایی انجام کار عملی را نداشته باشند از نظر ما مردود محسوب می‌شوند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: شورای مهارت در واقع یک ستاد هماهنگی در حوزه مهارت است تا دستگاه‌های مختلف در این قسمت بتوانند با یک دیگر هماهنگ شوند.

بیشتر بخوانید
  • نظام جامع کار آفرینی و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای تدوین می شود


    افشین محمدی بیان کرد: تا به الان درسطح استان ۵۴ جلسه شورای مهارت برگزار شده که ۳ مورد آن در مشهد و بقیه در سطح شهرستان‌های استان برگزار شده است.

    او تصریح کرد: درسال گذشته ۹۹۷ نفر از آموزش‌های مهارتی در سطح شهرستان استفاده کرده اند که در مراکز برادران درشته‌های فنی، کشاورزی و فناوری اطلاعات و در رشته‌های خواهران مشاغل خانگی بوده است.

انتهای پیام//م. د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.