معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر:

دگزامتازون برای بیماران سرپایی کرونا استفاده نشود

خواجه ئیان گفت: دگزامتازون فقط برای بیماران کرونایی بستری قابل استفاده است و برای بیماران سرپایی به هیچ وجه نباید استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مهدی خواجه ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: برخی از افراد به پزشکان و داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند و می‌خواهند از داروی دگزامتازون برای درمان بیماران سرپایی کرونا استفاده کنند، در صورتی که این دارو تنها برای بیمارانی که در بیمارستان بستری و در مراحل پایان درمان هستند، قابل استفاده است.

او افزود: از آنجایی که استفاده از دگزامتازون از قبل هم برای بیماران سرپایی منع شده بود به هیچ وجه نباید از آن برای بیماران کرونایی سرپایی استفاده شود.

تعداد مبتلایان به کرونا  دربوشهر از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر گذشت

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر همچنین به شناسایی ۱۰۷ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان اشاره کرد و افزود: تا کنون بیش از ۱۵ هزار آزمایش کرونا در استان انجام گرفته که جواب ۶ هزار و ۷۴۱ مورد آزمایش مثبت بوده است.

خواجه‌ئیان باز هم تاکید کرد: مردم باید بیماری کرونا را جدی بگیرند، زیرا با تغییراتی که در ویروس به وجود آمده، بیماری شدیدتر و خطرناک‌تر شده است.

او درباره مطالب مطرح شده درباره تولید واکسن و دارو در فضای مجازی هم بیان کرد: مردم باید مطالب مورد اطمینان در این زمینه را از مراجع رسمی مانند وزارت بهداشت پیگیری کنند و اگر خبر موثقی در این زمینه وجود داشته باشد به طور حتم از طریق این وزارتخانه به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.