آنچه باید از نفخ شکم و راه‌های درمان آن بدانید

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در خوزستان درخصوص عارضه نفخ شکم و راه‌های درمان آن توضیحاتی ارائه داد.

مینا وطن خواه کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: نفخ شکم زمانی بروز می‌کند که در معده و روده باد و گاز‌هایی تولید و در نتیجه سبب تورم و بزرگی شکم می‌شود.

او پرخوری، مصرف بیش از حد غذا‌های تند، چرب و سرخ شده، لبنیات و برخی از مواد غذایی نفخ زا همچون حبوبات، سیر، پیاز، گردو، پسته، تخم مرغ و نوشابه‌های گازدار را از علل بروز نفخ شکم عنوان و بیان کرد: یبوست، استرس و ناراحتی‌های روزانه هم می‌توانند منجر به باد کردن و ایجاد درد در ناحیه شکم شوند.

وطن خواه درخصوص راه‌های جلوگیری از بروز این عارضه اظهار داشت: افرادی که از نفخ رنج می‌برند باید از مصرف غذا‌های سرخ کردنی و پرخوری در وعده‌های غذایی که سبب ترشح هورمون‌هایی از دیواره روده می‌شود و حالت تهوع و نفخ را به دنبال دارد، پرهیز کرده و استفاده از سبزی ها، گوشت، حبوبات و غلات به صورت پخته را در برنامه غذایی خود بگنجانند، چراکه هضم آنها راحت‌تر است و باعث سوء هاضمه نخواهند شد.

این متخصص تغذیه در ادامه بر انجام ورزش روزانه تاکید و تصریح کرد: افرادی که دچار نفخ شکم می‌شوند می‌توانند با انجام حرکاتی ساده این عارضه را درمان کنند، به این صورت که روی کمر دراز بکشند و با قرار دادن یکی از دست‌ها روی شکم و نفس عمیق کشیدن از بروز آن که برای برخی افراد دردناک و آزار دهنده است، تا حدودی جلوگیری نمایند.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: رژیم غذایی ، نفخ شکم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۱:۴۴ ۲۷ تير ۱۳۹۹
کو پول ک مردم حبوبات و گوشت بخورن ، یه مرغ بود ک اونم گرون کردن ما ک فقط یک سال تو جنوب ماهی میخوردیم چند مدت همسرم که بنده خدا گوشت نمیخورد فقط ماهی میخورد ب نقرس مبتلا شد فقط مرغ میخورد و ماهی اونم ک نمیشه خورد ماهی هم گرون شد بعد مرغ گرون شد با این حقوق های کم و بی ارزش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۵ تير ۱۳۹۹
مطالب مفیدی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
منافی
۲۳:۵۹ ۲۴ تير ۱۳۹۹
عرق نعنا بهترین و موثرترین درمان برای نفخه،متعجبم چرا ایشان اشاره ای به عرق نعنا نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۵ تير ۱۳۹۹
عرق نعنا برای آدمهایی که نفخ عادی دارند موثره.
ولی هستند کسانی که بدلیل بیماری که دکترها نمیدونند چیه (میشناسم کسی رو که حداقل پیش ۳۰ تا متخصص و فوق تخصص و طب سنتی وغیره رفته و بیفایده بوده) انقدر نفخشون زیاده که حتی با کلی رژیم (نخوردن مواد غذایی نفاخ و ...) و خوردن دارو و عرق نعنا و کلی چیزهای ضد نفخ دیگه نفخ روزی ۱۰-۱۵ بار .
حتی میشناسم کسی رو که بخاطر نفخ زیاد پرولاپس روده گرفته و کارش به جراحی کشیده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۴ تير ۱۳۹۹
گوشت ک گرونه حالا سبزیجات وحبوبات پخته هم هرچی میخورم بازم نفخ دارم فایده نداره چایی وترشی جات روهم ترک کردم ولی استرسم همیشگیه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
منم استرس دارم طبیعیه
تا استرسه حل نشه مشکل حل نمیشه
استرس بی پولی
استرس بیکاری
استرس اجاره خونه
استرس قیمت ها که ثانیه میزنه
و...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
احمد
۰۰:۱۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خیلی بده
آخرین اخبار