بهره برداری از همه ظرفیت‌ها برای اجرای طرح باغ موزه دفاع مقدس

استاندار خراسان جنوبی: از همه ظرفیت‌های موجود در استان برای اجرای هر چه بهتر طرح باغ موزه دفاع مقدس استان استفاده خواهد شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی امروز در بازدید از محل احداث باغ موزه دفاع مقدس استان با بیان اینکه برای احداث این باغ موزه از توان همه دستگاه‌های ذیربط استفاده خواهد شد، گفت: ساخت طرح‌های مرتبط با حوزه دفاع مقدس به ویژه موزه‌ها باید از حالت دولتی صرف خارج شده و در اجرای آن‌ها از ظرفیت نهاد‌ها و خیران استفاده شود.

او از مسئولان خواست با تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کمیته بندی‌های مختلف و تقسیم وظایف برای ساخت و تجهیز این باغ موزه مشارکت کنند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در این بازدید گفت: بودجه این باغ موزه از سال ۱۳۹۰ از سوی دولت در نظر گرفته شده که در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار بنا خواهد شد.


  • بیشتر بخوانید

بهره برداری از موزه شهر بیرجند تا شهریور امسال


سرهنگ فلاحی افزود: این باغ موزه شامل قسمت‌های مختلف از جمله ۱۸ هکتار فضای سبز و ۱۳ هکتار ساختمان اداری، فرهنگ سرا، تالار‌های ارائه اسناد دفاع مقدس، کتابخانه تخصصی، پژوهشگاه، مرکز اسناد دفاع مقدس، مسجد، یادمان شهدای گمنام و اقامتگاه برای کاروان‌های اردویی به منظور بازدید از موزه دفاع مقدس خواهد بود.

وی گفت: نبود زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز و پیش بینی و تامین اعتبار استانی و ملی از مهم‌ترین مشکلات احداث این باغ موزه است.

سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضای استان هم در جریان این بازدید گفت: بودجه کشوری در صورت آغاز ساخت بنا، با منابع و بودجه استانی به این باغ موزه تعلق می‌گیرد.

استان خراسان جنوبی، بیست و ششمین استان کشور خواهد بود که صاحب باغ موزه دفاع مقدس می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار