دخالت مجدد آمریکا در امور داخلی چین

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه مداخله‌جویانه‌ای در امور داخلی چین، خواستار آزادی یک تبعه چینی از زندان‌های این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، واشنگتن بار دیگر در امور داخلی چین دخالت و از زندانی شدن یک تبعه چینی ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه ضمن ابراز ناراحتی از دستگیری یک استاد دانشگاه در چین، خواستار آزادی فوری استاد «زو گانگرون» شد.

منابع آمریکایی از قول یک استاد دانشگاه در چین مدعی شدند که وی به دلیل انتقاد عمومی از دولت چین آن هم در محافل دانشگاهی بازداشت شده است. 

آمریکا طی ماه‌های اخیر دائما در امور داخلی چین دخالت کرده و همچنین پکن را به مخفی کاری در رابطه با شیوع ویروس کرونا متهم کرده است. 

چهره‌های امنیتی در چین در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین دو کشور، به رئیس‌جمهور کشورشان هشدار داده‌اند که احتمال مواجه نظامی بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

آمریکا بارها پکن را به مخفی‌کاری درباره شیوع ویروس کرونا متهم کرده و مدعی شده است که پکن واقعیت را مخفی می‌کند، در مقابل چین این ادعاها را رد و تاکید کرده که آمریکا باید درباره آزمایش‌های بیولوژیک خود در منطقه رفع اتهام کند. 

واشنگتن همچنین در قضیه قانون امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ به اتهام‌زنی‌های خود علیه پکن ادامه می‌دهد. آمریکا مدعی است که این قانون استقلال هنگ‌کنگ را از بین می‌برد، در مقابل پکن تاکید کرده که این قانون تنها دست‌های عوامل بیگانه در ناآرامی‌های این منطقه را قطع می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار