آغاز صادرات کالا از مرز تجاری شلمچه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از بازگشایی مرز بین المللی شلمچه و آغاز به کار مجدد این مرز خبر داد.

مرز تجاری شلمچه

اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، گفت: پس از یک دوره تعطیلی مرز تجاری شلمچه به دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد بازگشایی مجدد آن هستیم.

او افزود: امروز کلیه رویه های مربوط به صادرات کالاهای تجاری و خدمات  انجام شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ضمن ابراز امیدواری از سرگیری فعالیت تجار و فعالان اقتصادی تصریح کرد: این افراد بدون محدودیت در بخش های مختلف و با رعایت قوانین جاری کشور کار خود را آغاز کردند.

موسوی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در حال حاضر هیچگونه محدودیتی برای صادرات کالا از مرز وجود ندارد.

زمانی گفت: امیدواریم با توافق مثبتی که شکل گرفت در آینده ای نزدیک و بعد از پیگیری و جلسات مختلف بتوانیم در زمینه گردشگری به ویژه توریسم درمانی نیز اقدامات لازم را از سر بگیریم.

او افزود: بیش از ۳ ماه مرز شلمچه تعطیل بود اما در این ایام صادرات از بندر تجاری خرمشهر انجام می شد که طی ۳ ماه امسال ۹۳ میلیون دلار صادرات به عراق کویت و سایر کشورها داشتیم.

بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته از امروز صادرات مواد غذایی تازه و کنسروی، محصولات کشاورزی تازه (میوه و تره بار)، محصولات کشاورزی فرآوری شده و کنسروی، غلات مجاز، آبزیان (ماهی و میگو)، اقلام بهداشتی دارای مجوز (ماسک، ژل ضد عفونی و مایحتاج بهداشتی و پزشکی) و گازهای حیاتی مثل اکسیژن و نیتروژن دارای مصارف پزشکی امکان پذیر است.

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۵ کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد.

مرز تجاری شلمچه در پی شیوع کرونا از ۱۷ اسفندماه سال گذشته از سوی طرف عراقی به روی کالاهای صادراتی بسته شد.

در سال گذشته یک میلیارد دلار کالای تولیدی سرزمین اصلی و ۲۲۰ میلیون دلار کالای تولید منطقه آزاد اروند شامل مواد شیمیایی، شیلات و فولاد از طریق منطقه آزاد اروند به عراق صادر شد.

پیش از شیوع کرونا روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه کامیون حامل کالا از مرز شلمچه به عراق صادر می ‌شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.