تلاش تل‌آویو برای ضربه زدن به مقاومت فلسطین از طریق عناصر داعش

روزنامه الاخبار لبنان فاش کرد باند تروریستی وابسته به داعش که اخیرا در نوار غزه بازداشت شد، وابسته به سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی بود و قصد داشت مقاومت فلسطین را هدف قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الاخبار لبنان از حمایت رژیم صهیونیستی از باند تروریستی بازداشت شده در اواخر هفته گذشته در نوار غزه و تلاش این رژیم برای جذب عناصر داعش جهت ضربه زدن به مقاومت فلسطین خبر داد.

روزنامه الاخبار در این باره نوشت: پس از ماه‌ها تحقیق و تعقیب شماری از عناصر سلفی نوار غزه سرانجام سرویس امنیتی این منطقه، از «طرح خطرناک سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در پوشش عناصر وابسته به داعش» خبر داد که قصد داشتند به سیستم‌های دولتی و نظامی فلسطین حملات امنیتی داشته باشند.

الاخبار به نقل از منابع امنیتی افزود: تلاش دستگاه‌های ذیربط برای بازداشت تعدادی از افرادی که اندیشه داعشی داشتند نشان داد که این عناصر وابسته به رژیم صهیونیستی بوده و قصد داشتند در داخل نوار غزه، عملیات‌های انفجاری انجام دهند و چندین وزارتخانه و دادگاه را هدف قرار دهند.

به گفته این منابع، پس از بازجویی از افراد بازداشت شده، مشخص شد که بخشی از نقشه آنان در دست اجراست و بخشی از آن نیز به زودی اجرا خواهد شد و هدف اولیه تروریست‌ها هدف قراردادن «سامانه‌های راهبردی در تسلیحات مقاومت» بوده است.

نیرو‌های امنیتی پس از دریافت این اطلاعات در حالت آماده باش قرار گرفته و گروهی از این عناصر را جمعه گذشته در نوار غزه در حالی دستگیر کردند که تعدادی دستگاه و تجهیزات خاص به همراه داشته‌اند.

تحقیقات اولیه مشخص کرد که این باند تروریستی را یکی از مزدوران وابسته به رژیم صهیونیستی اجیر کرده بود. وی در پوشش یک عنصر داعش، از این افراد می‌خواسته که درباره مقاومت فلسطین اطلاعات گردآوری نموده و خود را برای حمله به برخی از گروه‌های مقاومت آماده کنند.

در جریان بازجویی‌ها، سردسته این باند اعتراف کرد که از سال‌ها قبل به سرویس جاسوسی اسرائیل وابسته بوده و این طرح را ماه‌ها قبل از دستگیری طراحی کرده است. جزئیات طرح وی از این قرار بوده که مواد منفجره‌ای در داخل دادگاه‌های غزه کار گذاشته شده و سلسله عملیات‌های انتحاری علیه ایست‌وبازرسی‌ها و مراکز امنیتی صورت گیرد.

بنا بر این گزارش، پیش از این نیز سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی از افراد «دارای انحراف فکری» سوء استفاده می‌کرد تا از طریق آنان بتواند ادارات دولتی و مراکز وابسته به مقاومت فلسطین را هدف قرار دهد.

آخرین مورد تلاش عناصر تروریستی، انفجار دو فرد انتحاری در ایست‌وبازرسی پلیس در جنوب شهر غزه بود که سه نفر بر اثر آن کشته شدند و پس از انفجار مشخص شد که این دو در اینترنت از سوی افرادی که خود را عناصر داعش معرفی کرده جذب شدند، اما این عناصر داعشی در واقع افسران رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار