وضعیت قرمز کرونایی در ۷ شهر مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از وضعیت قرمز کرونایی در ۷ شهر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست خبری پیشگیری و کنترل کرونا ویروس، به تداوم افزایش نگران کننده آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان اشاره و گفت: شهر‌های آمل، بابل، بهشهر، رامسر، محمودآباد، سوادکوه و نوشهر هم اکنون در وضعیت قرمز قرار گرفتند و یکسری از شهر‌ها مانند قائمشهر در وضعیت نارنجی به سر می‌برند که  خطر قرمز شدن در این شهر وجود دارد.

او با بیان اینکه مازندران را باید به عنوان یک کلان شهر در نظر بگیریم، افزود: با توجه به فاصله نزدیک شهر‌ها و مراودات بین شهری در استان، شیوع بیماری کرونا به سرعت افزایش پیدا کرده است.

دکتر موسوی با تاکید بر تغییر رفتار جدی در مردم، ادامه داد: اگر این وضعیت کنترل نشود، مجبوریم به سمت قرنطینه، برگرداندن محدودیت‌ها و بستن بسیاری از مراکز حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران استفاده از ماسک را در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بسیار ضروری دانست و گفت: اگر ۸۰ درصد جامعه از ماسک استفاده کنند تا حدود زیادی از ابتلای افراد به بیماری کرونا جلوگیری می‌شود.

دکتر موسوی با بیان اینکه ماسک برای هنگام صحبت کردن است نه سکوت، ادامه داد: زمانی که فرد صحبت می‌کند قطره‌های تنفسی آلوده پخش می‌شود که با ماسک می‌توان از انتشار آن  جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر فاصله گذاری فیزیکی نیز تاکید کرد و گفت: تجمعات سبب ریسک بالایی برای ابتلا به بیماری می‌شود بنابراین باید از تجمع غیرضروری مانند برگزاری عروسی و مراسم تشییع جلوگیری شود.

او با بیان اینکه بسته نظارتی (نسخه ۰_۱) راه اندازی شده است، افزود: برای همه دستگاه‌ها پکیج نظارتی راه اندازی شده است که با ابلاغ آن همه دستگاه‌ها موظف به رعایت آن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۶ بیمار جدید در بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی مازندران شناسایی شدند، گفت: ۶۶ بیمار نیز در این مدت ترخیص شدند و در مجموع ۵۶۳ بیمار نیز بستری هستند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.