سرمایه‌گذاران باید حضور در کرمانشاه را به استان‌های دیگر ترجیح دهند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : فضای کسب و کار در استان باید بگونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران حضور در کرمانشاه را به استان‌های دیگر ترجیح دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : با تعامل خوبی که با حوزه تولید استان داشتیم کمترین ریزش نیروی کار در بخش صنعت را در کرمانشاه شاهد بودیم.

او گفت : اگرچه رکود اقتصادی ناشی از کرونا شرایط کار را برای تولیدکنندگان دشوار کرده، اما باید از کرونا فرصت بسازیم و واحد‌های تولیدی به دنبال توسعه کار خود باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در کنار توسعه واحد‌های تولیدی موجود باید به فکر جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید هم باشیم، افزود: فضای کسب و کار در کرمانشاه باید بگونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران حضور در کرمانشاه را به استان‌های دیگر ترجیح دهند.

حاتمی به مشکلات بازگشت ارز صادراتی واحد‌های تولیدی و صادراتی استان اشاره کرد و افزود: مکاتبات متعددی برای حل این مشکل انجام دادیم که تصمیم‌گیری‌های پیمان‌سپاری ارزی اصلاح و یا تجدیدنظر شود.

او ادامه داد: متاسفانه در لیستی که برای فعالین تولیدی کرمانشاه در زمینه بازگشت ارز اعلام شده، اسامی افرادی را می‌بینیم که اصلا کار صادرات انجام نمی‌دهند.

واحد‌های تولیدی به تامین اقلام بهداشتی در استان کمک کردند

محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از زحمات خانواده تولید و تجارت استان کرمانشاه در ایام شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: در حالیکه در گذشته در استان تولید ماسک و موادضدعفونی کننده دست نداشتیم، اما واحد‌های تولیدی استان در زمان کوتاهی پای کار آمدند و به تامین اقلام بهداشتی در استان کمک کردند.

او افزود: در بخش عرضه و واحد‌های صنفی نیز کمترین مشکل را در توزیع مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات بهداشتی داشتیم.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به پنج راهبرد اساسی برای رونق صنعت و معدن استان در امسال داشت که این راهبرد‌ها شامل تکمیل هشت طرح اولویت‌دار استان، بازسازی و نوسازی واحد‌های صنعتی، احیای واحد‌های راکد، تامین سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی و معدنی و تامین منابع مالی برای توسعه واحد‌های موجود است و افزود: ۱۴۴ پروژه در قالب این پنج راهبرد حمایت می‌شوند که نتیجه آن سرمایه‌گذاری ۶۳۰۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۳۱۷۹ نفری است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار