بسته اخبار حوادث قزوین امروز هجدهم تیر ۹۹؛

کشف بیش از یک تن مواد مخدر / عامل قاچاق یک تن کودشیمیایی غیرمجاز در دام پلیس

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز هجدهم تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در سه ماه نخست امسال  یک تن و ۵۴۵ کیلو و  ۲۳۵ گرم انواع موادمخدر کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۳ درصد افزایش یافته است.

به گفته سردار حاجیان، بیشترین کشفیات مربوط به مواد مخدر از نوع تریاک با یک تن و ۱۹۰ کیلو و ۹۴۱ گرم بوده است.

او اضافه کرد:  میزان کشفیات مواد مخدر از نوع تریاک نسبت به پارسال ۷۴ درصدبیشتر شده است.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: کشف ۲۷۰ کیلو مرفین از مهم‌ترین کشفیات اخیر پلیس استان بود که سوداگران قصد انتقال این مواد به استان‌های غرب کشور را داشتند.

سردار حاجیان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی دستگیری قاچاقچیان در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال گفت: در این مدت ۲۹۶ مرحله طرح برای پاکسازی نقاط آلوده، ارتقای امنیت اجتماعی، کنترل محور‌های مواصلاتی و جمع آوری معتادان متجاهر اجرا شد.

کشف بیش از ۱۰ کیلو گرم مواد مخدر 

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مشخص شد، فردی به تازگی مقدار قابل توجهی هروئین خریداری و با یک دستگاه سمند در حال انتقال از استان فارس به استان‌های جنوبی کشور است.

سرهنگ فرهاد علی بیگی افزود: بلافاصله موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس اطلاع داده شد و اکیپی از ماموران با پشتیبانی و هدایت اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین به محور‌های مواصلاتی منتهی به فارس اعزام شدند و به صورت نامحسوس خودرو‌های عبوری را رصد کردند که در نهایت خودروی مورد نظر در محور  شهرستان آباده استان فارس شناسایی شد.

او اضافه کرد: در بازرسی از خودرو ۸ هزار و ۴۰۰ گرم هروئین کشف و یک نفر دستگیر شد.

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: همچنین در اقدامی دیگر ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان حین کنترل محور‌های مواصلاتی قزوین – زنجان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و در بازرسی از آن ۲ کیلو و ۱۸۰ گرم تریاک کشف و یک نفر را دستگیر کردند.

سرهنگ بیگی گفت: متهمان روانه زندان شدند.

دستگیری مسافر اتوبوس با بیش از یک کیلو تریاک در قزوین

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: ماموران یگان امداد شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محورقزوین-زنجان در بازدید از یک دستگاه اتوبوس به یکی از مسافران مشکوک شدند و در بازرسی از او یک کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ خدایی بیان داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کشف بیش از یک تن کودشیمیایی غیرمجاز در قزوین

رئیس پلیس آگاهی استان گفت:ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون باری بنز مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

سرهنگ آرش مرادی  ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۱۰ کیسه معادل یک تن و ۵۰۰ کیلو کود شیمیایی که فاقد هرگونه آرم و علائم بود، کشف و یک نفر را دستگیر کردند.

سرهنگ مرادی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار