چین: خروج از سازمان جهانی بهداشت برگ دیگری از عهدشکنی دولت آمریکاست

سخنگوی وزارت خارجه چین از یکجانبه گرایی آمریکا برای خروج از سازمان جهانی بهداشت همزمان با شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت خارجه چین از اقدام یکجانبه آمریکا برای خروج رسمی از سازمان جهانی بهداشت انتقاد کرد و آن را نمادی از عهدشکنی دولت واشنگتن دانست.

ژائو لیجیان روز چهارشنبه ضمن دفاع از سازمان جهانی بهداشت، اقدام آمریکا را نشانه‌ای از یکجانبه گرایی و عقب نشینی این کشور از گروه‌ها و نقض پیمان‌ها دانست. این مقام وزارت خارجه چین اظهار داشت خروج آمریکا از این نهاد تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با کرونا را تضعیف می‌کند. به ویژه آنکه این اقدام تاثیر منفی جدی بر کشور‌های در حال توسعه که نیازمند فوری حمایت بین‌المللی هستند، دارد.

دولت دونالد ترامپ روز دوشنبه به طور رسمی خروج خود از سازمان جهانی بهداشت را اعلام کرد. دولت ترامپ به کنگره و سازمان ملل متحد اطلاع داده است که این کشور رسماً از سازمان جهانی بهداشت خارج می‌شود این در حالیست که تعداد موارد ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا طی یک هفته گذشته افرایش یافته است.

تنش‌های میان سازمان جهانی بهداشت و دولت ترامپ از زمان شیوع ویروس کرونا به اوج خود رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۸:۱۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
... بابای امریکا ولی شما چینی ها ازهمه بدتر و حریص ترید چنگ انداختین همراه روسیه به ثروت ومال ایران دارم میبینم روزی رو که شما چینی هارو بزور هم نشه بیرون کرد این قرارداد ۲۵ ساله یعنی ذلت ..ذلت فرقی نداره چه زیر چین باشه یاروسیه امریکاباشه یا انگلیس .
آخرین اخبار