رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز گفت: محدودیت ورود و تجمع در آرامستان‌های شیراز به واسطه تشدید شیوع کرونا، مانند دیگر اماکن، اعمال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی پارسازاد رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز بیان کرد: در پی دستور اکید  شهردار شیراز مبنی بر تعطیلی مجدد  پارک‌ها و توقف خدمات حمل و نقل شهری و همچنین ممنوعیت برگزاری تجمعات، آرامستان‌های شیراز نیز در مقابله با پاندمی کووید ۱۹ همچنان تعطیل است و از تشکیل  تجمعات به هر شکل موجود، جلوگیری می‌شود.

او، با اشاره به اینکه امکان برگزاری مراسم ختم و سوگواری در همه آرامستان‌های شیراز مجددا ممنوع شده است، تصریح کرد: شهروندان برای زیارت اهل قبور به این مکان‌ها مراجعه نکنند و طلب آمرزش و مغفرت برای اموات از طریق ارتباط قلبی و از فاصله دور  انجام شود.

پارسازاد ادامه داد: آرامستان‌های بهشت احمدی و دارالرحمه شیراز، جزو مکان‌های پر خطر و پر ازدحام است که علی‌رغم وضع قانون ممنوعیت تردد اشخاص و خودرو، ناچاریم در زمان تشییع و دفن اموات، شمار معدودی را برای اقامه نماز میت و انجام امور خاکسپاری، به محل راه بدهیم.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و افزود: آرامستان‌ها و خودروهای تردد کننده، روزانه با  ماشین آلات مجهز به Jet-fan یا به صورت دستی  ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

او، اضافه کرد: با مراجعان در اجرای پروتکل‌های بهداشتی همراهی و همکاری شده و مواد ضدعفونی کننده و در برخی موارد ماسک و دستکش در اختیار شان قرار می‌گیرد.

پارسازاد اظهار کرد: به روش‌های مختلف مانند نصب بنر و پوستر و از طریق شبکه‌های مجازی موارد بهداشتی و رعایت فواصل اجتماعی تذکر و اطلاع رسانی می‌شود و با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات و سازمان‌ها از خدمات دهی به افرادی که  ماسک  ندارند ممانعت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شیراز در رابطه با درگذشتگانی که بر اثر بیماری کرونا فوت کرده‎اند،  تاکید کرد: به منظور حفظ کرامت و رعایت شئون انسانی درگذشتگان، نسبت به آماده سازی، تجهیز و راه‌اندازی غسالخانه‌ای مجزا  طبق اصول بهداشتی و قوانین  ایزوله در محل دارالرحمه اقدام شد و اموات کرونایی از سوی روحانیون جهادی در این قسمت تغسیل و تکفین می‌شوند.

او،گفت: این اموات با خودروهای حمل متوفی  به بهشت  احمدی منتقل و طبق پروتکل وزارت بهداشت به خاک سپرده می‌شوند.

پارسازاد با تاکید بر اینکه در تمام مراحل فوق نماینده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بر این روند نظارت دارند، بیان کرد: با توجه به  غسل و ضدعفونی این اموات و با اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی امکان خاکسپاری آن ها در سایر آرامستان ها نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار