شناسایی ۱۶بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در تربت‌جام

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: ۱۶ بیمار مشکوک به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این شهرستان شناسایی شدند که نتیجه آزمایش ۱۱ نفر آنان مثبت اعلام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با اشاره به شناسایی ۱۶بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در این شهرستان،گفت: از این تعداد هشت نفر در یک مراسم دسته جمعی و از یک منبع یکسان و آلوده به این بیماری مبتلا شده‌اند.

او افزود: هشت نفر دیگر از بیماران مشکوک در این شهرستان پراکنده بودند که نتیجه آزمایش چهار نفر منفی، سه نفر مثبت و آزمایش یک نفر نیز در حال پیگیری است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام ادامه داد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که به وسیله کنه در بهار و تابستان گسترش پیدا می‌کند و اگر انسان با دام آلوده یا لاشه و خون دام آلوده ارتباط داشته باشد یا از گوشت و جگر خام دام آلوده استفاده کند به این بیماری مبتلا می‌شود.
بیشتربخوانید؛

افکار بیان کرد: شروع ناگهانی تب، درد عضلانی و خونریزی از جمله علائم مهم بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌باشد.

او تصریح کرد: شهروندان باید گوشت مورد نیاز خود را از واحد‌های صنفی دارای مجوز تهیه کنند و گوشت خریداری شده را مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه یخچال نگهداری کرده و هنگام مصرف نیز آن را خوب بپزند و همچنین دامداران با رعایت کامل موارد بهداشتی ارتباط با دام‌های آلوده نداشته باشند.

 
منبع:ایرنا
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.