معاون عمرانی استاندار قزوین:

جذب نیرو در شهرداری‌ها همچنان ممنوع است

معاون عمرانی استاندار قزوین در نشست با شهرداران استان گفت: هیچ شهرداری نباید جذب نیروی جدید داشته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار در نشست با شهرداران استان گفت: با توجه به ممنوعیت جذب نیروی جدید، متاسفانه بازرسی استان اعلام کرده است که برخی از شهرداران درحال جذب نیرو هستند.

وی اضافه کرد: مشکلات طرح جامع تقریبا در همه شهرداری‌های استان وجود دارد و اراضی ۱۷ شهر این استان قولنامه‌ای است.

معاون عمرانی استاندار افزود: برای اینکه در این اراضی پروانه ساخت و ساز صادر شود نیاز به ماده قانونی است که در این خصوص باید شورای عالی معماری و شهرسازی باید اصلاحات لازم را انجام دهد.

فرخ زاد به حل مشکلات شهر‌های استان بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته اشاره کرد و گفت:با این کار شهرداران نزدیک به هم با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی به بیان مشکلات خودشان می‌پردازند و از فرمانداران نیز دعوت شود که در حین مصوبات حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۷۰ هکتار از اراضی یک شهرستان در استان دچار ساخت و ساز‌های غیرمجاز شده است، گفت: این ساخت و ساز نیازمند بررسی در حوزه مهاجرت‌های غیرقانونی و مسائل اجتماعی است.

معاون عمرانی استاندار گفت: برخی از شهر‌ها در زمان سرپرستی شهرداران دچار ساخت و ساز‌های غیرمجاز شده‌اند، در همین رابطه برخی از شهرداران با شورا‌های خودشان چالش دارند والبته تا زمانی که شهرداری دچار انفصال و استعفا نشود، تغییر و تحولی نخواهیم داشت.

فرخزاد رونق ساختمان و اقدام ملی مسکن را یک فرصت بی نظیری بیان کرد و گفت: شهرداران توجه داشته باشند که زمین کافی برای انجام این طرح‌ها در اختیار نداریم و شهرستان تاکستان با اینکه سه هزار ثبت نام کننده دارد، اما در بخش پیدا کردن اراضی با مشکل مواجه است.

وی افزود: پنج هکتار اراضی که در مالکیت راه و شهرسازی است در اختیار اقدام مسکن ملی قرار گرفته و دستگاه‌های دیگر نیز باید در این رابطه از اراضی خودشان استفاده کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار