هشدارمدیریت بحران قزوین درباره بارش باران و کاهش دما

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: استان قزوین طی روز‌های آینده شاهد بارندگی تا میزان ۴۰ میلی‌متر و کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت‌الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قزوین افزود: براساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده، با ورود سامانه جدید بارشی به سطح منطقه از امشب، بارش‌های متوالی را تا پایان هفته خواهیم داشت.

او اضافه کرد: به گزارش اداره کل هواشناسی، از روز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده ضمن بارندگی در سطح استان، شاهد کاهش دمای هوا نیز خواهیم بود.

مهدیخانی با بیان اینکه رودخانه‌های استان باید از سوی شهرداری مورد رصد و پایش قرار گیرند، اظهار داشت: پارسال در این زمینه شاهد ورود جدی شهرداران بودیم تا جایی که پس بازدید‌های صورت گرفته از دهانه پل‌ها و بستر رودخانه‌ها، ۲۲۴ نقطه حادثه خیز مورد شناسایی قرار گرفت.

به گفته این مسوول، امسال باید با بهره جستن از امکانات و ظرفیت بخش خصوصی در رفع نقاط حادثه خیز بستر‌های رودخانه‌ای، از هرگونه مخاطرات احتمالی نیز در آینده جلوگیری کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان خاطرنشان کرد: پرهیز از سفر‌های غیرضروری تا یک هفته آینده از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد که در این رابطه قرار شد اداره کل هواشناسی به صورت لحظه‌ای هشدار‌های لازم را برای شهروندان صادر کند.

مهدیخانی یادآور شد: رعایت نکات ایمنی در جاده‌های کوهستانی و همچنین احتمال سرمازدگی درختان و محصولات کشاورزی نیز طی این مدت دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.