گازرسانی به ۴۰۰ روستا تا پایان امسال در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت:اتصال ۴۰۰ روستای دیگر به شبکه سراسری گاز، مهمترین اقدام دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی گفت:  گازرسانی به  روستاها، بزرگترین برنامه گازرسانی روستایی در کشور است که با همت و تلاش همکاران شرکت گاز استان برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار اجرایی می‌شود.

او با بیان اینکه پارسال هم ۳۰۰ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند ادامه داد: برنامه ما این است که تا پایان دولت دوازدهم، تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه سراسری گاز متصل شوند.


بیشتر بخوانید


معتمدیان  همچنین آبرسانی به روستا‌ها را از مهمترین دغدغه‌های روستائیان عنوان کرد و افزود: در اجرایی شدن تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه و بانک‌های رفاه و ملی، ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی تخصیص داده می‌شود تا روستائیان به منابع آب پایدار دسترسی پیدا کنند.

مهار آب‌های مرزی و ذخیره آن پشت سد‌ها از دیگر برنامه استانداری برای مدیریت روان آب‌ها در خراسان جنوبی است که به گفته استاندار، قرار است در هر ۴ شهرستان مرزی یک سد تغذیه مصنوعی که همان مدل بزرگتر سازه‌های آبخیز داری است، ایجاد شود تا حداقل ۱۰ میلیون متر مکعب آب به ظرفیت ذخیره سازی سد‌های استان اضافه می‌کند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: گازرسانی ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار