افتتاح ۷۵ طرح عمرانی تا پایان امسال در خراسان جنوبی

در سال جهش تولید با بهره برداری از ۷۵ طرح عمرانی، گازرسانی به ۴۰۰ روستا و ساخت ۷ هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی، توسعه و آبادانی در خراسان جنوبی شتاب بیشتری می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  استاندار خراسان جنوبی دیشب در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران گفت: فهرست ۷۵ طرح عمرانی نیمه تمام را که قابلیت اتمام تا پایان سال دارند، به ستاد برنامه ریزی جهش تولید سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم تا با تخصیص اعتبارات استانی و ملی تکمیل و به بهره برداری برسند.

استاندار به اجرای نهضت بزرگ گلخانه‌ای در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در قالب این نهضت ۷۰۰ هزار هکتار گلخانه جدید در استان ایجاد می‌شود که اشتغال زایی ۵ هزار نفری را به دنبال دارد.

معتمدیان با اشاره به آماده سازی زیرساخت‌های ۷۰۰ هکتار گلخانه جدید گفت: ۱۹۰ میلیارد تومان در قالب این نهضت پیش بینی شده است که با اجرایی شدن آن، تولیدات گلخانه‌ای خراسان جنوبی به بیش از ۲۸۰ هزار تن در سال خواهد رسید.


بیشتر بخوانید


اوهمچنین به طرح پایلوت تبدیل شدن خراسان جنوبی به هاب شتر اشاره کرد و ادامه داد: مجوز واردات شتر از پاکستان صادر شده که پس از ورود به استان از طریق استان سیستان و بلوچستان، در شهرستان نهبندان قرنطینه و به متقاضیان واگذار می‌شوند.

استانداربه تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای توسعه پرورش شتر در استان هم اشاره کرد و گفت: این ستاد برای ایجاد کشتارگاه و تکمیل چرخه فرآوری محصولات شتر در خراسان جنوبی برنامه‌های خوبی در حال اجرا دارد.

تا کنون ۱۲ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن در استان تامین شده که بیش از نیاز متقاضیان مسکن است.

ساخت ۷ هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی با درآمد یک میلیون تومانی از موضوعات مهمی بود که استاندار در برنامه گفتمان هفته به آن اشاره کرد.

اتصال ۴۰۰ روستای دیگر به شبکه سراسری گاز، مهمترین اقدام دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: استانداری ، معیشت ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.