مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان:

اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز چولهول

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز چولهول با مساحت ۲۳ هزار هکتار که یکی از حوزه‌های آبخیز بحرانی شهرستان پلدختر می‌باشد خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز چولهول با مساحت ۲۳ هزار هکتار که یکی از حوزه‌های آبخیز بحرانی شهرستان پلدختر می‌باشد خبر داد.

شیرزاد نجفی گفت: میزان فرسایش خاک و تولید رسوب در حوزه آبخیز چولهول از میانگین استانی بسیار بالاتر بوده و به علت کوهستانی بودن و شیب زیاد، این منطقه بسیار سیل خیز می‌باشد بطوریکه بخش اعظم رواناب‌های وارده به رودخانه افرینه و شهر پلدختر از این حوزه سرچشمه می‌گیرد.

او  به فرسایش‌ها و رواناب‌های جاری شده در همه نقاط حوزه که کاملا قابل مشاهده هستند اشاره کرد و تصریح نمود: به منظور کنترل فرسایش خاک، کاهش سیلاب، حفظ جنگل‌ها و مراتع، جلوگیری از تخریب جاده‌ها و ابنیه ها، منازل روستایی و... دستور کار مطالعه تفضیلی اجرایی و همچنین اجرای عملیات آبخیزداری در این حوزه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

نجفی در ادامه عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی شروع شده که این عملیات شامل بند‌های سنگی ملاتی، گابیونی، خاکی، عملیات بیومکانیکی و بیولوژیکی می‌باشد.

قابل ذکر است که بر اساس مطالعات صورت گرفته؛ برای انجام و به اتمام رساندن عملیات آبخیزداری در این حوزه، اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در طی یک دوره ۵ ساله لازم می‌باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار