مدیرکل منابع‌طبیعی و آب‌خیزداری استان لرستان :

اجرای طرح سازمانی جهش ۹۹*۹ در لرستان

‍ مدیرکل منابع‌طبیعی و آب‌خیزداری استان لرستان از اجرای طرح سازمانی جهش ۹۹*۹ در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،‍ مدیرکل منابع‌طبیعی و آب‌خیزداری استان لرستان از اجرای طرح سازمانی جهش ۹۹*۹ در لرستان خبر داد.

طرح ۹۹*۹ به ۹ محور کاری تدوین شده اطلاق می‌شود که از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آب‌خیزداری کشور به همه استان‌ها ابلاغ شده است و شامل توسعه دولت الکترونیک، توسعه زراعت چوب و سامان‌دهی بهره‌برداری محصولات فرعی جنگلی و مرتعی، مدیریت و بهره‌برداری از مراتع، ارتقا پوشش حفاظتی، توسعه و تقویت صندوق‌های منابع‌طبیعی، ذخیره‌گاه‌های جنگلی، تعیین و تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی، کاداستر اراضی‌ملی، اخذ حقوق دولتی و منابع اعتباری می‌باشد.
در این خصوص، مدیرکل منابع‌طبیعی و آب‌خیزداری استان لرستان در حاشیه جلسه شورای معاونین خود گفت: طرح سازمانی جهش ۹۹*۹ در استان لرستان اجرا خواهد شد.

شیرزاد نجفی با اشاره به این‌که در حوزه مرتع حجم کار بالا می‌باشد و بایستی طرح مرتع‌داری در سطح ۷۶ هزار هکتار اجرا شود خاطرنشان کرد: اِحاله مدیریت طرح‌های مرتع‌داری در سطح ۳۳۰ هزار هکتار و اِحاله مدیریت ۷ پارک جنگلی در سطح استان اجرا می‌گردد.
او به مکان‌یابی ذخیره‌گاه جنگلی که بایستی در سطح ۷۰ هزار هکتار تهیه طرح گردد گریزی زد و اظهار داشت: ۱۱۰۰ هکتار طرح زراعت چوب در سال‌جاری اجرا می‌شود؛ هر چند که لازم است ساز و کار به‌گونه‌ای باشد که تمام چوب استحصال شده بدون‌مجوز منابع‌طبیعی به خارج از استان حمل نشود.
نجفی خطاب به ناظرین شهرستان‌ها خواستار شناسایی نقاط بحرانی در همه حوزه‌های مرتبط با منابع‌طبیعی شد و بیان کرد: اجرای طرح ملی کاداستر اراضی جنگلی، تشکیل صندوق توسعه منابع‌طبیعی استان، حفاظت از اراضی ملی و اخذ حقوق دولتی در دستور کار سال‌جاری قرار خواهد گرفت.
گفتنی است در این جلسه تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نظافت محیط اداره کل، فاصله‌گذاری اجتماعی، ممنوعیت ورود پرسنل و ارباب‌رجوع بدون ماسک به اداره کل و... اتخاذ گردید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.