دستگیری سارقان موبایل قاپ در البرز

جانشین انتظامی البرز از دستگیری سارقان موبایل قاپ و بدل انداز با اعتراف به ۴۷ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سردار سید جعفری حسینی، جانشین انتظامی البرز گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تلفن همراه با شیوه موبایل قاپی و بدل اندازی، موضوع به صورت ویژه در دستورکار پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اولیه خود متوجه شدند سارقان در یک گروه ۲ نفره با شیوه موبایل قاپی یا بدل اندازی اقدام به سرقت گوشی و تبلت افراد جوان و نوجوان می‌کنند، به گونه‌ای که سارقان ماکت گوشی را داخل کیف خود گذاشته و با معرفی خود به عنوان بازاریاب و سازنده فیلم دوربین مخفی موبایل طعمه‌های خود را گرفته و به وسیله یک دستگاه خودروی پراید از محل متواری می‌شدند.

جانشین انتظامی البرز گفت: در ادامه کارآگاهان با تحقیقات گسترده رد پای یکی از سارقان را در یکی از پرونده‌های پلیس آگاهی استان همدان یافته و متوجه شدند که سارقان با همین شیوه در استان همدان نیز اقدام به سرقت می‌کردند که توسط پلیس آگاهی آن استان دستگیر و روانه زندان شده است.

سردار حسینی افزود: بلافاصله کارآگاهان با دریافت نیابت قضایی به استان همدان اعزام و متوجه شدند که متهم با قرار وثیقه از زندان آزاد شده که با سرعت عمل ماموران دوباره نامبردگان دستگیر و با انجام هماهنگی‌های قضایی به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد.

او گفت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی ابتدا منکر انجام هرگونه سرقت بود، اما پس از مواجه با مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۴۷ فقره سرقت با شیوه موبایل قاپی و بدل اندازی با همکاری یکی از همدستانش اقرار کرد.

سردار حسینی با بیان این که تلاش برای شناسایی متهم دیگر پرونده ادامه دارد، گفت: متهم پس از سرقت تلفن‌های همراه آن‌ها را به استان‌های شرقی کشور منتقل کرده و به قیمت نازلی به فروش می‌رساندند.

جانشین انتظامی استان البرز با اشاره به شناسایی همه مالباختگان این پرونده گفت: مبارزه با سرقت یکی از اولویت‌های اصلی پلیس البرز است و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.