مجالس ختم و عروسی در اردبیل ابتلا به کرونا را تشدید کرد/ اردبیل در وضعیت هشدار برای قرمز شدن قرار دارد

استاندار اردبیل گفت: برگزاری مجالس ختم و عروسی بدون توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این موضوع را تشدید کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان گفت: استان اردبیل در حال حاضر در وضعیت هشدار برای قرمز شدن قرار گرفته که برگزاری مجالس ختم و عروسی بدون توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این موضوع را تشدید کرده است.

او بیان کرد: ادامه روند تشدید وضعیت به تعطیلی مجالس، بازار‌ها و کارخانجات منجر خواهد شد و ضربه اقتصادی به استان اردبیل وارد می‌آورد.

استاندار اردبیل بر پرهیز از برگزاری مجلس عروسی، جشن عزاداری در فضای کوچک و بدون رعایت فاصله گذاری تاکید کرد و همگان را به اطلاع رسانی اقوام و نزدیکان از عواقب بی توجهی به این موارد فرا خواند.

بهنام جو اظهار کرد: نباید اجازه دهیم برگزاری مجالس بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جان و زندگی مردم ضرر بزند.

او افزود: در حال حاضر تعداد بستری‌های کرونا در استان در حال افزایش است و اگر وضع ادامه پیدا کند، نیرو‌های درمانی با خستگی و فشار کار مواجه می‌شوند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه حداقل یکسال باید با کرونا زندگی کنیم، تصریح کرد: لازم است اقدامات پیشگیرانه و پروتکل‌های بهداشتی را سرلوحه اقدامات روزانه کنیم.

بهنام جو با اشاره به اجرای تدابیر بهداشتی برای پیشگیری از وضعیت حاد کرونا در استان گفت: از هفته آینده حضور کارمندان در ادارات کاهش می‌یابد و در این خصوص همه کسانی که دخیل در پیشگیری هستند، باید پای کار بیایند.

او افزود: در حال حاضر ۷۵ درصد ادارات پروتکل‌ها را انجام می‌دهند و باید این میزان به ۹۵ درصد برسد.

استاندار اردبیل با تاکید بر ارائه روزانه آمار و اخبار تلفات و بستری‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی، این موضوع را در هشدار به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاثیر گذار دانست.

بهنام جو ممانعت از تجمع بیش از حد در مراکز گردشگری و هر جایی که گردشگری باشد را ضروری دانست و افزود: مراکزی، چون پل‌های معلق به دلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت ۵ شنبه و جمعه‌ها تعطیل است و در طول هفته در صورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی اشکال ندارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
عروسیا که تو تالارا خیلی راحت و بدون مشکل داره برگذار میشه شما دقیقا چیو کنترل میکنید؟