رشد وسعت موقوفات کشاورزی در بم

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم گفت: با رویکرد اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه شاهد رشد۵۰۰ درصدی وسعت موقوفات کشاورزی بم خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در حاشیه بازدید از چاه آب تازه تجهیز شده و اراضی موقوفه بی بی مریم منصوری روستای الله آباد مستوفی شهرستان فهرج که با حضور معاون دادستان شهرستان بم، مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شرق استان و جمعی از معتمدین محلی صورت گرفت ،حجت الاسلام ستوده ،رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم گفت: امسال با اقدامات صورت گرفته ۴۰ هکتار به مجموع باغات موقوفه شهرستان بم اضافه خواهد شد.

او افزود: در فاز یک این پروژه و در راستای توسعه باغات نخیلات میزان ۱۰ هکتار زمین آماده کشت نخیلات و مرکبات و یونجه کاری خواهد شد که این اقدام از فصل پاییز (مهرماه) آغاز می شود.

رییس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان بم بیان داشت: با اضافه شدن قریب ۴۰ هکتار به مجموعه باغات موقوفه این شهرستان قریب به ۵۰۰ درصد به مجموع موقوفات کشاورزی شهرستان افزوده می‌شود.

حجت الاسلام ستوده تصریح کرد: به زودی عملیات احیاء (تسطیح، آماده سازی برای کشت نخیلات ، مرکبات و یونجه کاری) این موقوفه شروع خواهد شد.

شهرستان بم با موقوفات مستعد سرمایه گزاری و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، این روز‌ها کانون توجه سرمایه گذارن بخش خصوصی و دولتی شده است که انتظار می رود در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات مهمی در حوزه اقتصادی در منطقه شرق استان و شهرستان بم باشیم.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار